647
کد خبر: 587
برچسب‌های خبر: - استاديان - خان محمدي - سفر
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
____________________

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران:


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران:
سرانه فضای آموزشی مازندران با تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره به میانگین کشوری نزدیک می‌شود

Screenshot_۲۰۲۳۰۱۰۶-۱۸۵۳۴۳_Gallery.jpg

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران گفت: تکمیل پروژه‌های مدرسه‌سازی مازندران سرانه فضای آموزشی این استان را به میانگین کشوری این سرانه نزدیک می‌کند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، مهدی استادیان ساروی روز جمعه -16 دی- در حاشیه سفر معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی استان در حال حاضر 4.8 متر مربع است که با تکمیل همه پروژه‌های نیمه‌کاره استان این سرانه از 5 متر مربع بالاتر می‌رود و به میانگین 5.2 متر مربعی سرانه فضای آموزشی کشور نزدیک می‌شویم.
وی افزود: 159 پروژه آموزشی و 11 پروژه ورزشی تحت نظارت نوسازی مدارس در مازندران در حال اجراست که طبیعتا امکان تکمیل همزمان همه این پروژه‌ها وجود ندارد. اما پروژه‌های متعددی با پیشرفت فیزیکی بالا داریم که پیگیری برای تکمیل آن‌ها با تخصیص نهایی اعتبارات توسط این اداره کل، مسئولان استانی و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در حال انجام است.
استادیان با اشاره به سفر دو روزه رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، خاطرنشان کرد: حضور طبیعتا مسئولان ملی در استان‌ها و بازدید پروژه‌ها و آشنایی با تنگناها و مشکلات این طرح‌ها در پیگیری برای تأمین اعتبارات اثرگذار است. هدف این بود که رئیس سازمان از نزدیک در جریان تاثیر بهره‌برداری از پروژه‌های شاخص و در مرحله بهره‌برداری استان قرار بگیرند.
استادیان اظهار کرد: خوشبختانه برای عمده پروژه‌هایی که مورد بازدید رئیس محترم سازمان نوسازی قرار گرفت پیش‌بینی اعتبار انجام شد. اگر اعتبارات اختصاص داده شده به این پروژه‌ها در بازه‌ زمانی مد نظرمان تخصیص یابد می‌توانیم در زمان مناسبی این طرح‌ها را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران خاطرنشان کرد: عمده درخواست ما از رئیس محترم سازمان در این سفر تخصیص نهایی اعتبارات بود. چون اعتبارات توزیع شده و در مرحله موافقتنامه‌های نهایی قرار دارد و تا الان عمدتا اعتبارات به صورت علی‌الحساب پرداخت شد.
وی افزود: بودجه تکمیل بسیاری از طرح‌هایی که داریم باید از اعتبارات ملی از جمله طرح محرومیت‌زدایی، طرح‌های ملی-مشارکتی و طرح‌های ملی‌-استانی تامین شود. چند پروژه با درصد پیشرفت فیزیکی بالا هم داشتیم که رئیس محترم سازمان قول مساعدت دادند از منابع مختلف به ما کمک کنند تا با تزریق منابع مالی بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که در دهه فجر این طرح‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.
به گفته این مسئول برای تکمیل 170پروژه نیمه‌تمام تحت نظر نوسازی مدارس در مازندران به حدود 8 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با احتساب اعتبار مورد نیاز برای تکمیل سالن‌های ورزشی و استخرها این رقم به 11 هزار میلیارد ریال نیز می‌رسد.


آخرین خبرها...