209
کد خبر: 854
برچسب‌های خبر: - خرماکلا - خان محمدی - بازدید
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
____________________

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور: مدرسه خرماکلای قائمشهر می‌تواند الگویی برای مدرسه‌سازی در کشور باشد


رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

مدرسه خرماکلای قائمشهر می‌تواند الگویی برای مدرسه‌سازی در کشور باشد

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: طرح بزرگ عمرانی مدرسه خرماکلا در شهرستان قائمشهر که به مرحله بهره‌برداری نزدیک شده یکی از طرح‌های شاخص و تحول‌آفرین مدرسه‌سازی کشور به شمار می‌آید و می‌تواند الگویی برای مدرسه‌سازی در کشور باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، حمیدرضا خان‌محمدی امروز -چهارشنبه- در سفر یک روزه‌اش به مازندران از پروژه بزرگ مدرسه خرماکلا از توابع شهرستان قائمشهر بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت اجرای عملیات ساختمانی این طرح بزرگ و متفاوت آموزشی مازندران قرار گرفت.

وی پس از بازدید از اجزای پروژه و گفت‌وگو با عوامل فنی و اجرایی طرح اظهار کرد: این مدرسه با رویکردی متفاوت در طراحی و برنامه‌ریزی‌های جنبی آموزشی در حال ساخت است و یکی از طرح‌های تحولی ما در حوزه مدرسه‌سازی محسوب می‌شود.

خان‌محمدی افزود: مدرسه خرماکلای قائمشهر با رویکرد تبدیل شدن مدرسه به کانون تحول و پیشرفت روستا ساخته شده و مرکزیت توسعه و پیشرفت روستا برای آینده به حساب می‌آید.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این مدرسه که به زودی شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود می‌تواند الگویی برای مدرسه‌سازی در کشور باشد و امیدواریم تعداد این قبیل فضاهای آموزشی با کمک مردم افزایش یابد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، مدرسه خرماکلا در قائمشهر با زیربنای مجموع ۲ هزار و ۲۵۸ متر مربع در زمینی به مساحت ۴ هزار ۹۸۶ متر مربع که توسط یکی از خیران روستا اهدا شد ساخته شده است.

این مدرسه که با ۱۴ کلاس درس پذیرای دانش‌آموزان در ۲ مقطع آموزشی خواهد بود، علاوه بر زیرساخت‌های معمول آموزشی موجود در مدارس با در نظر گرفتن فضاهای جنبی دیگری از جمله زمین چمن مصنوعی مجهز به رختکن و دوش و سرویس بهداشتی مستقل، آمفی‌تئاتر روباز، ۲ کلاس درس روباز، چهار کارگاه و آزمایشگاه، سالن اجتماعات و کتابخانه است.
همچنین با توجه به جایگاه خرماکلا در کشت گلخانه‌ای، برای این مدرسه سه گلخانه نیز ساخته شده که دانش‌آموزان همزمان با تحصیل، کار در گلخانه و پرورش محصولات گلخانه‌ای را نیز می‌آموزند.
مجاورت سالن ورزشی، زمین فوتبال و آب‌بندان روستا با محوطه مدرسه نیز از ویژگی‌های موقعیت استقرار این مدرسه است.

روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس مازندران


آخرین خبرها...