855
کد خبر: 861
برچسب‌های خبر: - افتتاح مدرسه خرماکلا - رئیس جمهور - قائمشهر
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
____________________

مجتمع آموزشی مرحوم اصغرزاده روستای خرماکلای قائمشهر با حضور رئیس‌جمهور گشایش یافت


رئیس‌جمهور با حضور در روستای «خرماکلا» شهرستان قائمشهر، مجتمع آموزشی این روستا را که بر مبنای الزام‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ساخته شد،‌ افتتاح کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران مجتمع آموزشی برکت زنده‌یاد حاج حسن اصغرزاده روستای خرماکلا از توابع شهرستان قائمشهر بعدازظهر امروز (پنجشنبه) با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و برگزاری نشست فعالان و حلقه‌های میانی عرصه تولید و اقتصاد مردمی با رئیس‌جمهور در این مجتمع آموزشی به بهره‌برداری رسید.

این مجتمع آموزشی با مجموع زیربنای ۲ هزار و ۲۵۸ متر مربع در زمینی به گستره ۴ هزار ۹۸۶ متر مربع که توسط یکی از خیران روستا اهدا شد ساخته شده و با ۱۴ کلاس درس پذیرای دانش‌آموزان در ۲ مقطع آموزشی خواهد بود.

افزون بر زیرساخت‌های معمول آموزشی موجود در مدارس، دراین مدرسه با در نظر گرفتن فضاهای جانبی دیگری از جمله زمین چمن مصنوعی مجهز به رختکن و دوش و سرویس بهداشتی مستقل، آمفی‌تئاتر روباز، آلاچیق‌هایی برای برگزاری کلاس درس در فضای باز، چهار کارگاه و آزمایشگاه، سالن اجتماعات و کتابخانه شرایط آموزشی متفاوتی ایجاد شده است.

 

یکی از ویژگی‌های ممتاز این مدرسه در نظر گرفتن فضای کشت گلخانه‌ای برای دانش‌آموزان با توجه به محوریت اقتصاد این روستا بر مبنای کشت گلخانه‌ای است. خرماکلا یکی از روستاهای شاخص کشور در کشت گلخانه‌ای است و بر همین اساس نیز برای این مدرسه سه گلخانه ساخته شده که دانش‌آموزان همزمان با تحصیل، کار در گلخانه و پرورش محصولات گلخانه‌ای را نیز می‌آموزند.

روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران

 

 

 


آخرین خبرها...