473
کد خبر: 891
برچسب‌های خبر: - چهلمین روز - خرما کلا - گرامیداشت شهید جمهور -
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
____________________

گرامیداشت چهلمین روز شهادت خادم جمهور در خرماکلا


آخرین مدرسه‌ای که با حضور آیت‌الله شهید رئیسی و در جمع پرشور مردم روستای خرماکلای قائمشهر به بهره‌برداری رسید، امروز محل برگزاری مراسم گرامیداشتی بود که با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و تعدادی از مسئولان استانی و شهرستانی به مناسبت چهلمین روز شهادت رئیس‌‌جمهور برگزار شد

5r4.jpg

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، روستای خرماکلای قائمشهر که تا حدود ۵۰ روز پیش با اقتصاد مقاومتی و تولید گلخانه‌ای لیموترش در فضای رسانه‌ای کشور شهرت داشت، حالا نزدیک به ۲ ماه است که به واسطه میزبانی‌اش از آیت‌الله رییسی سه روز پیش از پرواز اردیبهشت و شهادت او و همراهانش بیشتر شناخته می‌شود.

 

مجتمع آموزشی برکت خرماکلا که ۲۷ اردیبهشت با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نخستین روز از دومین سفر هیئت دولت به مازندران گشایش یافت، قرار بود نخستین روز شلوغ و پرجمعیتش اول مهر ۱۴۰۳ باشد. اما شهادت رئیس‌جمهور این قرار را به هم زد.

 

خرماکلایی‌ها از هر سن و قشری عصر چهارشنبه -۱۳ تیر- در حیاط مدرسه‌ای که ۴۸ روز پیش میزبان رئیس‌جمهورشان بودند گرد هم آمدند تا یاد آن روز، یاد آن حضور و یاد آن دیدار را زنده کنند. از نونهالان و نوجوان‌هایی که بخشی از امور پذیرایی و انتظامات مراسم را به عهده گرفته‌اند، تا جوانان و میانسالان و سالمندانی که زیر باران نشستند و تصاویر آن روز اردیبهشتی را مرور کردند.

 

در خیابان‌های روستا هنوز بنرها و تصاویر شهید رئیسی به چشم می‌آید. خیایان‌هایی که اهالی می‌گویند از ۲۷ اردیبهشت به بعد تصاویر متفاوتی در حافظه‌شان ثبت شده است. مسیری که به کوچه نشاط ۴ و مدرسه برکت منتهی می‌شود، ۴۸ روز پیش حال و هوای پرشور و نشاطی داشت و امروز به مسیری برای مرور خاطرات همان روز تبدیل شد.

 

حیاط مدرسه محل برگزاری مراسم یادبود شهید جمهور شد. خرماکلایی‌ها کوچه منتهی به مدرسه را با عکس‌هایی از شهید رئیسی تزیین کردند. در کوچه موکبی برپا کرده‌اند تا به نیت شهید رئیسی با توزیع آش و شربت از مهمانان پذیرایی کنند.

 

از روی نرده‌های ساختمان مدرسه هنوز بنر خیرمقدم رییس‌جمهور را برنداشته‌اند. انگار می‌خواهند زمان را در ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ متوقف نگه دارند. روزی که به استقبال رئیس‌جمهور رفتند و آنقدر پرشور ظاهر شدند که رئیس‌جمهور تصمیم گرفت پیاده در میان مردم مسیر منتهی به مدرسه را طی کند. همان روز که نمازخانه مدرسه محل گره‌گشایی از امور مردم توسط رئیس‌جمهور شده بود.

 

از کتاب “پایان ماموریت” که برشی از زندگینامه شهید رئیسی است هم در این مراسم رونمایی شد. کتابی به قلم مصطفی رضایی که انتشارات معارف روانه بازار نشر کرده است.

این کتاب که با تکیه بر عناصر واقعی بازنویسی شد، حاوی زندگینامه داستانی رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی‌ از تولد تا زمان شهادت او است که در ۱۴۰ برش داستانی تنظیم و نوشته شد.

 

در این کتاب که به صورت داستانی در قالب ۲۰۰ صفحه نوشته شده به فراز و نشیب‌های زندگی رئیس‌جمهور شهید پرداخته شده و برخی زوایای زندگی ایشان از زبان خودشان روایت می‌شود.

 

مدرسه برکت خرماکلا همان‌طور که ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ را فراموش نمی‌کند، ۱۳ تیر ۱۴۰۳ را هم از یاد نمی‌برد. خرماکلایی‌ها برای پاسداشت شهیدجمهور سنگ تمام گذاشتند و در مدرسه‌ای که شهید جمهور افتتاح کرد و ساعتی را در آن به حل مشکلات مردم گذراند، یاد و نامش را گرامی داشتند.

 

روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس استان مازندران


آخرین خبرها...