180
کد خبر: 875
برچسب‌های خبر: - عامریان - استادیان - طرح شهید عجمیان - جلسه
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
____________________

اجرای طرح “شهید عجمیان” شماره دو در ۲۵۰ مدرسه مازندران


عامریان نماینده ستاد مرکزی طرح شهید عجمیان ضمن حضور در مازندران از هدف‌گذاری برای اجرای این طرح برای دومین بار باهدف مرمت و بهسازی ۲۵۰ مدرسه با اعتباری درحدود 5میلیارد تومان خبر داد

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس استان مازندران، محمدرضا عامریان نماینده ستاد مرکزی طرح شهید عجمیان امروز در شورای راهبردی طرح شهید عجمیان استان که دراداره کل نوسازی مدارس استان با حضور مهدی استادیان ساروی مدیر کل نوسازی مدارس مازندران، غلامی معاون مشارکتهای مردمی اداره کل نوسازی مدارس، معاونین و سایر اعضا طرح شهید عجمیان برگزار شد، اظهار کرد: طرح نهضت ملی بهسازی و شاداب‌سازی مدارس ایران باعنوان “شهید عجمیان” از سال گذشته آغاز و در ۷۱هزار کلاس درس در مناطق کم‌برخوردار کشور اجرا شد، امسال نیز ادامه دارد.

وی افزود: در سال جاری در ۲۸۰ منطقه آموزش و پرورش کشور عملیات اجرایی این طرح از ۱۴ تیر آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد تا بهسازی برای ۱۸هزار مدرسه رقم بخورد.

عامریان علت نامگذاری این طرح با نام شهید عجمیان را اقدام جهادی و رایگان ماهیانه این شهید در مدارس در حوزه تعمیرات اعلام کرد و گفت: ما از این عنوان برکات زیادی دیدیم، بسیاری از خیرین به حرمت نام این شهید همکاری می‌کنند.

نماینده ستاد مرکزی طرح شهید عجمیان با اشاره به اجرای این طرح در مازندران، گفت: برای سال جدید در استان مازندران حدود ۲۵۰ مدرسه شناسایی و هدف‌گذاری شده که حدود 5 میلیارد تومان اعتبار در مرحله اول درنظر گرفته شد.

این مسئول با بیان اینکه هدف و رویکرد در این طرح تربیتی است، ادامه داد: معلمین جهادگر با کمک دانش‌اموزان خیر یا خدام شروع به کار می‌کنند و مدرسه را می‌سازند، براساس آمار ۳۰۰ گروه جهادی دانش‌آموزی در سطح کشور باحضور ۱۶هزار دانش آموز و ۲هزار و ۸۰۰ گروه جهادی خارج از آموزش و پرورش داریم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۳۰۰ مدرسه در مازندران کار بهسازی شده، تاکید کرد: بودجه این طرح توسط دولت، خیرین و نهادهای حاکمیتی تامین میشود واین طرح تا روزی که چهره محرومیت از مدارس برداشته شود ادامه دارد.

عامریان یادآور شد: طرح‌های ما در قرارگاه عدالت و کیفیت آموزشی و بحث‌های: فضای دانش‌آموزشی، پوشاک، ایاب و ذهاب، پرداخت کرایه برای مسافت‌های دور و غیره را در برمی‌گیرد.

نماینده ستاد مرکزی طرح شهید عجمیان خاطرنشان کرد: طرح شهید عرب را نیز در سال گذشته شروع کردیم شهیدی که در دوران دفاع مقدس سوخت ، اما اجاره نداد عملیات لو برود، در این راستا تعمیرات و تجهیز سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی ۱۰هزار کلاس را داشتیم و امسال برای ۱۵هزار کلاس برنامه‌ریزی کردیم.

ایشان با بیان اینکه نیروهای نوسازی مدارس خیلی مظلوم هستند و کار می‌کنند اما دیده نمی‌شود، عنوان کرد: قبل از اجرای طرح شهید عجمیان باهدف آماده‌سازی مدارس برای مهر ماه باید ضمن ارتباط با رسانه‌ها نسبت به مستندسازی و اطلاع‌رسانی به مردم اقدام کنید.

این مسئول اضافه کرد: این طرح در سال جدید به ریاست مدیرکل نوسازی مدارس استان و جلسات شورای راهبری هر دو هفته یک بار تشکیل شود، ودر بحث اطلاع‌رسانی بر جنبه‌های مهارتی، آموزشی و تربیتی این طرح مانور دهید.

وی با بیان اینکه تشخیص اولویت محرومیت مدارس بامدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس است، عنوان کرد: لزوما نباید این مناطق با مناطق کم برخوردار سپاه یا فرمانداری یکی باشد.

 

*مدارس مناطق دور افتاده ، صعب العبور و فاقد سرویس بهداشتی در اولویت

 

مهدی استادیان ساروی مدیرکل نوسازی مدارس مازندران در این جلسه  نیز بر لزوم بررسی دقیق از مدارس نیاز به اجرای طرح شهید عجمیان، گفت: اولویت ما مدارس مناطق دورافتاده و صعب‌العبور استان است،

وی با اشاره به هدف تعیین مصادیق مدارس فاقد سرویس بهداشتی در اجرای این طرح در مازندران، گفت: پیگیری‌ها برای شناسایی و ثبت مدارس دارای سرویس بهداشتی نامناسب در استان در حال انجام است.

ایشان در ادامه به مشخصات مدارس هشت منطقه محروم در ۳۳شهرستان منطقه برای اجرای این طرح اشاره کرد و اظهار داشت، تعامل خوبی بین اداره کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان وجود دارد.

 

روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس مازندران


آخرین خبرها...