117
کد خبر: 853
برچسب‌های خبر: - خان محمدی - تجلیل معلمان - اردوگاه بادله
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
____________________

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور: تبیین خدمات نظام و ترویج کنش‌گری اجتماعی از رسالت‌های معلمان است


رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

تبیین خدمات نظام و ترویج کنش‌گری اجتماعی از رسالت‌های معلمان است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: معلمان در عرصه انگیزه‌سازی و امیدآفرینی برای جامعه می‌توانند با تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و تقویت کنش‌گری دانش‌آموزان نقش مهمی را بر عهده دارند که برای تحقق اهداف سند تحول آموزش و پرورش باید این نقش جدی گرفته شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، حمیدرضا خان‌محمدی امروز -چهارشنبه- در مراسم تکریم معلمان مازندران که با حضور استاندار و تعدادی از مسئولان ارشد استان در اردوگاه دانش‌آموزی بادله ساری برگزار شد گفت: مقام معلم حسب فرمان حضرت آقا مقام معلم باید همیشه مورد تکریم قرار بگیرد و این‌که از اقشار مختلف مسئولان استان به این مراسم آمدند نشان دهنده لبیک گفتن به فرمان مقام معظم رهبری است.

وی افزود: همه دستگاه‌ها بهره‌برداران نیروی انسانی هستند و آموزش و پرورش تربیت‌کننده نیروی انسانی است. بار اصلی این امر نیز به دوش معلمان است که مدیریت کلاس‌های درس را بر عهده دارند.کلاس درس وقتی آباد می‌شود که معلم پرصلابت و پرانرژی باشد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حضور اثرگذار معلمان در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: یاد و خاطره ۳۰۰ معلم شهید و یک‌هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز شهید را گرامی می‌داریم و امیدواریم که معلمان ما راه معلمان شهید را در سنگر کلاس‌های درس و پایبندی به آرمان‌های انقلاب ادامه دهند. همین نسبت عددی نشان دهنده اثر تربیتی معلم است. انتظار داریم معلمان ما در این برهه نیز با امیدآفرینی و تبیین دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی در مسیر کمک به توسعه کشور گام بردارند.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: رهبر انقلاب در دیداری که اخیرا با معلمان داشتند بر اثر تربیتی چندجانبه معلمان تاکید کردند. نقشه راهی که به عنوان سند تحول آموزش تصویب شد و قرار است عملیاتی شود را اگر معلمان عزیز ما جدی نگیرند و نقش‌شان را در این مسیر عملی نکنند به نتیجه نخواهد رسید. ما با تکیه بر سند تحول آموزش و پرورش منتظر تحول در همه ابعاد تربیتی آموزش و پرورش هستیم.

خان‌محمدی افزود: دشمنان انقلاب و ایران شوق و انگیزه و امید دانش‌آموزان را هدف گرفته‌اند. معلمان ما باید تلاش کنند موفقیت‌های نظام را برای دانش‌آموزان تبیین کنند. نقش معلمان در این عرصه برای تبیین فعالیت‌های دولت و نظام و تزریق امید و انگیزه به نسل جدید بسیار پررنگ است.

وی بر ترویج فرهنگ مشارکت بین دانش‌آموزان نیز تاکید کرد و گفت: نقش فعالیت‌های مشارکتی دانش‌آموزان هم از مسائلی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و باید جدی گرفته شود. حدود هفت میلیون دانش‌آموز ما می‌توانند کنش‌گری اجتماعی داشته باشند که این ظرفیت را معلمان می‌توانند در کلاس‌های درس فعال کنند.

وی فعالیت خیران در حوزه مدرسه‌سازی را یکی از نمونه‌های ارزشمند کنشگری اجتماعی برشمرد و اظهار کرد: از ۸ هزار و ۳۰۰ طرح فعال مدرسه‌سازی در کشور ۵۰ درصد با مشارکت خیران در حال انجام است. لازم است که ترویج فرهنگ خیری را در کلاس‌های درس نیز جدی بگیریم و با تقدیر از خیران مدرسه‌ساز در مدارس این نقش را به دانش‌آموزان آموزش دهیم و تبیین کنیم.

وی با اشاره به حضور یوسف نوری در مازندران به عنوان استاندار اظهار کرد: وقتی خبر استاندار شدن ایشان را شنیدم گفتم مازندران دیگر باید تمام رتبه‌های نخست حوزه‌های مرتبط با آموزش و پرورش را با توجه به پیشینه و دانش ایشان در حوزه آموزش و پرورش کسب کتد.

حمیدرضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به منظور حضور در همایش تکریم معلمان مازندران به این استان سفر کرد. بازدید از طرح بزرگ آموزشی خرماکلا در قائمشهر و دیدار با استاندار و تعدادی از مسئولان استان نیز از برنامه‌های معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور است.

روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس مازندران


آخرین خبرها...