339
کد خبر: 820
برچسب‌های خبر: - گردهمایی معاونین مشارکتها - استادیان - هاشمی
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
____________________

استادیان مدیرکل نوسازی مدارس مازندران:ضرورت پیگیری جدی خیرین در آموزش و پرورش برای تقویت حوزه مشارکت سازمان نوسازی مدارس کشور


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس مازندران: برای رفع چالشهای حوزه مشارکت سازمان، نیاز است در آموزش و پرورش به ‌صورت مستقل یک شخص پیگیر کار خیرین باشد تا رضایت خیرین بیشتر حاصل شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس مازندران مهدی استادیان ساروی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس مازندران در گردهمایی معاونین مشارکت‌های مردمی ادارات کل نوسازی مدارس استان‌های مازندران، قم، تهران، البرز، قزوین و سمنان "منطقه یک کشور" گفت: کار در حوزه مشارکت‌ها سخت و شیرین است، این کارچند وجهی بوده و با تعامل خیرین همراه است‌ که نیاز به روحیات خاصی دارد.

وی افزود: در سال ۱۳۸۷ که سامانه خیرین به راه افتاده بود مشکلاتی داشتیم که الان به حداقل رسیده است، خوشبختانه امروز شاهد تحول در سازمان هستیم.

استادیان خاطرنشان کرد: مازندران که استانی صنعتی نیست و بحث مسُولیتهای اجتماعی کم داریم تعهد از ۱۴۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ۲۹۰ میلیارد تومان رسید.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران با تاکید بر اینکه در خواستمان ایجاد راهکار و ریل‌گذاری قابل انجام در این گردهمایی هاست افزود هزینه مدرسه سازی بسیار بالا رفته است،از سمتی دریافت اعتبارات ملی  برای تکمیل پروژه‌ها مشکل داریم چرا که سازمان نمی تواند تامین اعتبار کند.

این مسئول گفت: بحث جشنواره‌های خیرین بسیار مهم است، همچنین بحث مالیات‌ها مشکلی است که خیرین ما دارند که نیاز به تسهیل‌گری داریم‌.

 

35 درصد مدارس مازندران تخریبی است اما اعتبار کافی وجود ندارد

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان مازندران گفت: در مازندرانی که ۳۵ درصد مدارس آن تخریبی بوده و نیاز به مقام‌سازی دارد و هر سال بیشتر می‌شود اعتبار کافی وجود ندارد.

هاشمی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان مازندران درادامه این گردهمایی اظهار کرد: در بحث مشارکت اولا نیاز به باور داریم اینکه خودمان را در مقابل خیرین پایین بدانیم و متواضع باشیم.

وی افزود: خیرین چیزی از دستگاه‌های دولتی به جز احترام نمیخواهند و ابرازعلاقه‌مندی به خیرین ضرورت دارد.

هاشمی با اشاره به مدیریت خوب آقای استادیان، خاطرنشان کرد: بحث تاثیرگذاری نامه ای از وزیر کشور به مدیران آموزش و پرورش بیشتر بوده و ضروری است، وزارت آموزش و پرورش در بحث خیرین باید مقداری جدی‌تر وارد شود.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان مازندران ادامه داد: بحث بانک که بارها وام‌هایی را مطرح می‌کنند، اما ما در مازندران خیری نداشتیم که بتواند ازتسهیلات بانکی بدون بهره و کم‌بهره استفاده کند که باعث گلایه‌مندی است.

وی خاطرنشان کرد: معلم امروز دیگر شغل معلی اولویتش نیست، عدم نگاه با برنامه شدیدا با کمبود نیروی انسانی در کلاس‌ها مواجه هستیم، که نتیجه ۱۸ سال بی‌توجهی است، که همین بلا بر سر حوزه عمرانی آمده است. در مازندرانی که ۳۵ درصد مدارس تخریبی بوده و نیاز به مقام‌سازی دارد و هر سال بیشترمی‌شود اعتبار کافی وجود ندارد.

 

روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس مازندران

 


آخرین خبرها...