404
کد خبر: 815
برچسب‌های خبر: - چهارمین سالگرد - آیت الله طبرسی - استادیان
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
____________________

چهارمین سالگرد حضرت آیت‌الله نورالله طبرسی در ساری با حضور مدیران، کارکنان دستگاههای استان و مردم شهید پرورشهرستان برگزار شد


 مراسم چهارمین سالگرد درگذشت مرحوم آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده فقید ولی‌فقیه در مازندران با حضور آحاد مردم و مسوولان در مصلی ساری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران در این مراسم که نماینده ولی فقیه، استاندار مازندران، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هم حضور داشتند ، مداح اهل بیت در وصف آیت الله طبرسی مدیحه سرایی کرد.

استادیان در این حاشیه این مراسم گفت:همه ما امروز در حق این عالم ربانی که برای حفظ شرایط فرهنگی و دینی تلاش حدود ۵۰ ساله داشت ، مسوولیت داریم و باید ادامه دهنده راه ایشان باشیم.
وی به اهمیت فعالیت های فرهنگی ، دینی و اسلامی در شرایط سخت تهاجم فرهنگی امروز علیه کشور اشاره کرد و افزود : اگر همه به رهنمود های رهبری بدرستی عمل کنیم براحتی می توانیم همه این تهاجم ها را خنثی کنیم.



آیت الله نورالله طبرسی به عنوان یکی از این انقلابیون خطه مازندران نقش بسزایی در مبارزات علیه رژیم پهلوی داشت. او از سال ۱۳۴۲ و زمانی که امام راحل علم پرچم مبارزه علیه طاغوت را برافراشت در تظاهرات قم شرکت داشت ، اعلامیه های امام و انقلابیون را پخش و برای آگاه کردن مردم سخنرانی می کرد. این روحانی وارسته مازندرانی نه تنها در فاجعه ای که رژیم شاه برای مدرسه فیضیه قم ایجاد کرده بود حضور داشت ، بلکه در مراجعت امام راحل به قم و جشن بزرگ مدرسه فیضیه برای ورود امام نقش داشت و سابقه مبازراتیش در تهران علیه نظام ستم شاهی هم ثبت شده است.

این عالم ربانی همواره در صف مبارزه با رژیم پهلوی بود. او با شرکت در تظاهرات مردم قم و تمامی فعالیت‌های سیاسی مرسوم و متداول، از پیشگامان عرصه مبارزه محسوب به شمار می رفت. وی همچنین یکی از دست اندرکاران مراسم استقبال از امام خمینی (ره) به قم پس از فاجعه مدرسه فیضیه و بازداشتشان در تهران بود.

وی بعدها از قم مهاجرت کرد و در سال ۱۳۵۲ در ساری مقیم شد و در این شهرستان به فعالیت‌های سیاسی و مذهبی پرداخت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تشکیل کمیته انقلاب اسلامی ، اداره امور شهری این کمیته را بر عهده گرفت. او در طول هشت سال دفاع مقدس به فعالیت‌های پشتیبانی از جنگ پرداخت. بارزترین نقش وی در کنار آیت الله هادی روحانی نماینده وقت ولی فقیه در مازندران در مرحله سازندگی، بازسازی سوسنگرد بود.

آیت الله طبرسی در سال ۱۳۵۹ از سوی امام خمینی به عنوان امام جمعه دائم ساری منصوب شد و در سال ۷۸ پس از رحلت آیت الله روحانی ، نماینده ولی فقیه در استان مازندران شد. او سرانجام در نهم آبان سال ۱۳۹۸ به دلیل بیماری از این سمت استعفاء داد.

این عالم روحانی فقید همچنین در دو دوره از سوی مردم استان مازندران به عنوان نماینده در مجلس خبرگان رهبری حضور یافت.

روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مازندران


آخرین خبرها...