363
کد خبر: 812
برچسب‌های خبر: - سرانه فضای آموزشی - استادیان - مدیرکل نوسازی مدارس
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
____________________

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران: سرانه فضای آموزشی مازندران به میانگین کشوری نزدیک شده است


مهدی استادیان ساروی مدیر کل نوسازی مدارس مازندران سرانه فضای آموزشی مازندران به میانگین کشوری نزدیک شده است

مصاحبه.JPG

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران گفت: دولت مردمی سیزدهم با نگاه ویژه‌ای که به مدرسه‌سازی و تکمیل طرح‌های زیرساختی آموزشی دارد طی ۲ سال گذشته به طور میانگین در هر روز هشت مدرسه افتتاح کرده که در این فرآیند سرانه فضای آموزشی مازندران به میانگین سرانه فضای آموزشی کشور نزدیک شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، مهدی استادیان امروز -یکشنبه- در مراسم بهره‌برداری از مدرسه هفت کلاسه شهید فولادی روستای ماکران از توابع شهرستان میاندورود اظهار کرد: امروز شاهد بهره‌برداری مدرسه‌ای هستیم که ساخت و تکمیل آن یکی از خولسته‌های جدی اهالی شریف روستای ماکران بود وخوشحالیم که با تامین اعتبارات لازم طی ۲ سال اخیر این مدرسه باکیفیت و ایمن اکنون به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به تکمیل طرح‌های آموزشی دارد و طی ۲ سال اخیر نیز این دغدغه را به صورت عملی اثبات کرده است. در دوره فعالیت این دولت به طور میانگین هر روز هشت مدرسه در کشور به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران خاطرنشان کرد: در مازندران نیز طی ۲ سال اخیر شاهد رشد قابل توجه سرعت اجرا و تکمیل طرح‌های آموزشی بودیم که با بهره‌برداری از طرح‌های متعدد آموزشی در استان طی ۲ سال اخیر سرانه آموزشی استان به میانگین کشور که ۵.۲۲ متر است نزدیک شد. این روند همچنان ادامه دارد و در همین راستا نیز همزمان با دهه فجر ۱۷ پروژه آموزشی استان آماده بهره‌برداری شده است.

استادیان درباره این پروژه‌ها گفت: این ۱۷ پروژه با مساحت مجموع ۱۵ هزار و ۵۲۳ متر مربع شامل ۲ سالن ورزشی با زیربنای مجموع یک‌هزار و ۱۷۵ متر مربع، یک سالن چند منظوره با مساحت ۹۰ متر و ۱۴ مدرسه با مساحت مجموع ۱۴ هزار و ۲۵۸ متر مربع است که بخشی از اعتبارات مورد نیاز این طرح‌ها از بودجه دولتی و بخشی دیگر نیز توسط خیران تأمین شد.

وی افزود: از این ۱۷ طرح ۶ طرح به طور کامل با منابع دولتی ساخته شد و ۱۱ طرح دیگر مشارکتی و با همراهی خیران اجرا شده است.

روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس مازندران


آخرین خبرها...