710
کد خبر: 735
برچسب‌های خبر: - تفاهمنامه - ساخت هنرستان - قائمیان - احمدی لاشکی
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
____________________

سه هنرستان و یک دبیرستان 9 کلاسه توسط خیر مازندرانی ساخته می‌شود


سه هنرستان و یک دبیرستان 9 کلاسه توسط خیر مازندرانی ساخته می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران گفت: تفاهمنامه ساخت سه هنرستان و یک دبیرستان 9 کلاسه با ظرفیت مجموع حدود یک‌هزار و 500 دانش‌آموز با حمایت صددرصدی خیر مدرسه‌ساز اهل مازندران به امضا رسید.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، مهدی استادیان روز شنبه -15 مهر- اظهار کرد: امروز در جلسه‌ای که با حضورمعاون محترم حقوقی و امور مجلس وزیر، معاون پشتیبانی وتوسعه مدیریت سازمان نوسازی مدارس کشور، مدیرکل آموزش و پرورش ومدیرعامل مجمع خیرین استان برگزار شد، تفاهمنامه ساخت سه هنرستان و یک دبیرستان 9 کلاسه در مازندران توسط خیر نیک‌اندیش اهل امیرکلای شهرستان بابل به امضا رسید.

 

وی افزود: طبق این تفاهمنامه، خیر نیک‌اندیش حاج مهدی قائمیان در راستای محرومیت‌زدایی و تاکیدات مقام معظم رهبری برای افزایش توجه به امر حسنه مدرسه‌سازی، متعهد شدند که اعتبار مورد نیاز سه هنرستان در شهرهای چالوس، امیرکلا و نکا را تامین کنند.

 

این مسئول اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌ها و برآوردهای انجام شده مقرر شد که خیر محترم مجموعا یک‌هزار و 70 میلیارد ریال برای ساخت این چهار بنای آموزشی استان متقبل شوند. برای ساخت هر هنرستان 300 میلیارد ریال و برای ساخت دبیرستان 9 کلاسه که در سرخرود ساخته می‌شود نیز 170 میلیارد ریال برآورد شده است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران با بیان این‌که نوع کاربری هنرستان‌ها نیز مشخص شده است، گفت: هنرستان چالوس با ظرفیت 360 دانش‌آموز ویژه دختران خواهد بود که در آن رشته‌های شبکه و نرم‌افزار، طراحی و دوخت، صنایع غذایی، تربیت بدنی، گردشگری و صنایع دستی آموزش داده می‌شود.

 

استادیان افزود: هنرستان‌های نکا و امیرکلا نیز برای پسران ساخته می‌شوند که هنرستان نکا 465 نفر و هنرستان بابل 360 نفر ظرفیت پذیرش خواهد داشت. در هنرستان امیرکلا رشته‌های الکترونیک، مکانیک خودرو، تاسیسات و برق صنعتی آموزش داده می‌شود و هنرستان نکا نیز در رشته‌های مکانیک خودرو، صنایع شیمیایی، جوشکاری، صنایع چوب و مبلمان، تاسیسات مکانیکی و ناوبری پذیرش خواهد داشت.

 

وی اظهار کرد: آغاز شکل‌گیری این اقدام خداپسندانه از ماه گذشته با پیگیری‌های دکتر احمدی لاشکی معاون محترم حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش رقم خورد و اکنون به مرحله امضای تفاهمنامه رسیده است. امیدواریم که دست‌کم از یک ماه دیگر عملیات اجرایی پروژه‌ها نیز آغاز شود. در صورت تامین اعتبار در زمان مقرر این امکان وجود دارد که بین یک تا 2 سال آینده شاهد بهره‌برداری از این طرح‌ها باشیم.

روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس مازندران


آخرین خبرها...