684
کد خبر: 726
برچسب‌های خبر: - استادیان - سال تحصیلی - ایرنا
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
____________________

سال تحصیلی جدید با ۱۵۲ کلاس درس نوساز برای دانش‌آموزان مازندران آغاز می‌شود



مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران

سال تحصیلی جدید با ۱۵۲ کلاس درس نوساز برای دانش‌آموزان مازندران آغاز می‌شود

DSCF2249.JPG

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران گفت: ۱۵۲ کلاس جدید با ظرفیت نزدیک به چهار هزار دانش‌آموز و زیربنای حدود ۲۴ هزار متر مربع از ابتدای سال تحصیلی جدید به زیرساخت‌های آموزشی مازندران اضافه می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، مهدی استادیان ساروی روز یکشنبه - 26 شهریور- در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از هفته دولت تا آغاز سال تحصیلی جدید مجموعا ۲۸ پروژه آموزشی شامل سالن‌های ورزشی، کانون، پژوهش‌سرا و مدرسه در نقاط مختلف استان گشایش یافته و به بهره‌برداری رسیده که با آغاز سال تحصیلی برای دانش‌آموزان قابل استفاده است.

 

وی با بیان این‌که برای اجرای این پروژه‌ها ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شد، افزود: علاوه بر تکمیل و رساندن این پروژه‌ها به آغاز سال تحصیلی جدید، اقدامات متعددی در زمینه بهسازی و نوسازی مدارس استان نیز انجام شد که شامل در قالب طرح شهید عجمیان و شاداب‌سازی مدارس، تعمیر سرویس‌های بهداشتی، آسفالت برخی مدارس و استانداردسازی سامانه گرمایشی می‌شود.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران خاطرنشان کرد: با هدف کمک به ارتقاءِ کیفیت مهارت‌آموزی در هنرستان‌های استان، حدود ۷۰ میلیارد ریال تجهیزات هنرستانی هم توسط این اداره کل خریداری شده که در حال توزیع است تا در آغاز سال تحصیلی مورد استفاده دانش‌آموزان قرار بگیرد.

 

سال تحصیلی جدید با ۱۵۲ کلاس درس نوساز برای دانش‌آموزان مازندران آغاز می‌شود

 

استادیان درباره تعداد پروژه‌های نیمه‌کاره نوسازی مدارس در مازندران نیز اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۲۰ پروژه نیمه‌تمام در مازندران وجود دارد که برای تکمیل این پروژه‌ها دست‌کم ۱۴ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است. تلاش می‌کنیم تعداد قابل توجهی از این پروژه‌ها را در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسانیم.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: البته تعداد پروژه‌های نوسازی مدارس رو به افزایش است و معمولا با توجه به نیاز به فضای آموزشی، این‌طور نیست که با بهره‌برداری از برخی طرح‌ها، تعداد پروژه‌های نوسازی مدارس استان کم شود. برخی طرح‌ها از طریق کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها تعریف و افزوده می‌شوند و بعضی پروژه‌ها نیز طی تفاهمنامه‌هایی با خیران به جمع پروژه‌های نوسازی مدارس اضافه می‌شوند.

 

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران از افتتاح چهار مدرسه در شهرستان ساری نیز خبر داد و گفت: امروز در قالب بهره‌برداری از دو هزار پروژه آموزشی و مدرسه کشور، مدرسه شهید ضامنی ساری نیز که ساخت آن از سال ۱۳۹۸ آغاز شده بود به بهره‌برداری رسید. سه مدرسه در روستاهای پشرت، ترکام و پاشاکلا نیز به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند.

 

به گفته وی برای ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه شهید ضامنی مجموعا ۲۲۰ میلیارد ریال هزینه شد که حدود ۱۰ میلیارد ریال از این اعتبار به وصیت خیر فقید زنده‌یاد سید عبدالله پروین اهدا شد و مابقی از اعتبارات دولتی تامین شده است.

 

مازندران حدود ۵۰۰ هزار نفر دانش‌آموز دارد که در بیش از چهار۴ هزار و ۲۰۰ مدرسه این استان تحصیل می‌کنند.


روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران

 

 


آخرین خبرها...