894
کد خبر: 725
برچسب‌های خبر: - شهید ضامنی - نوبخت - استادیان - افتتاح
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
____________________

مدرسه ۱۲ کلاسه شهید ضامنی ساری به بهره‌برداری رسید


همزمان با مراسم تحویل دو هزار مدرسه و پروژه آموزشی و پرورشی سراسر کشور و در آستانه سال تحصیلی جدید مدرسه شهید ضامنی ساری به زیرساخت‌های آموزشی مازندران اضافه شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، مدرسه شهید ضامنی ساری صبح روز یکشنبه -۲۶ شهریور- در مراسمی همزمان با بهره‌برداری دو هزار مدرسه و زیرساخت آموزشی کشور با حضور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، فرماندار مرکز استان، رئیس شورای شهر ساری،مدیرعامل مجمع خیرین استان، رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری و تعدادی از دانش‌آموزان و خانواده‌ها گشایش یافت.

 

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران درباره مشخصات فنی این مدرسه اظهار کرد: ساخت این مدرسه در منطقه جنوبی شهر ساری به عنوان یکی از پروژه‌های ۱۲ کلاسه استان از سال ۱۳۹۸ آغاز شد و با تامین اعتبار اکنون شاهد بهره‌برداری آن هستیم.

 

مهدی استادیان ساروی با بیان این‌ که برای ساخت این مدرسه مجموعا ۲۲۰ میلیارد ریال هزینه شد، افزود: حدود ۱۰ میلیارد ریال از این اعتبار به وصیت خیر فقید زنده‌یاد سید عبدالله پروین اهدا شد و مابقی از اعتبارات دولتی تامین شده است. این سومین مدرسه‌‌ای است که با مشارکت و کمک زنده‌یاد پروین در ساری ساخته شده است.

 

وی گفت: این مدرسه طبق معیارهای استاندارد آموزشی ظرفیت پذیرش حدود 300 دانش‌آموز را دارد و به همه زیرساخت‌های استاندارد آموزش اعم از کارگاه، تجهیزات نمایشی، کابل‌کشی شبکه و سایر امکانات آموزشی مجهز است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران خاطرنشان کرد: این پروژه مدتی با کمبود اعتبار مواجه شده بود، اما خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده در دولت سیزدهم اعتبارات مورد نیاز آن تأمین شد و اکنون آماده تحویل به آموزش و پرورش است.

 

استادیان با اشاره به مشارکتی بودن ساخت این مدرسه اظهار کرد: معتقدیم زیرساخت‌های آموزشی که با ورود و همراهی خیران ساخته می‌شوند جایگاه معنوی خاصی دارند. باید تلاش کنیم که فرهنگ کار خیر را بیشتر در جامعه نهادینه کنیم و فرهنگ مدرسه‌سازی به یک جریان مردمی تبدیل شود.

 

وی افزود: علاوه بر بهره‌برداری از 28 پروژه آموزشی در مازندران از هفته دولت تا آغاز سال تحصیلی، اقدامات متعددی برای بهسازی کلاس‌های درس نیز انجام شد و تجهیزات آموزشی متعددی نیز در حال توزیع است. استانداردسازی سامانه گرمایشی در کلاس‌ها و بهسازی و نوسازی در قالب طرح شهید عجمیان منجر به افزایش کیفیت بسیاری از کلاس‌های درس استان شده است.

 

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران گفت: در مرکز استان شاهد بهره‌برداری از 4 مدرسه در شهر ساری و روستاهای پشرت، ترکام و پاشاکلا هستیم. ضمن این که در آینده نزدیک یک سالن ورزشی در ذغال‌چال که مدت‌هاست بلااستفاده مانده پس از تجهیز و نوسازی بازگشایی می‌شود تا مورد استفاده دانش‌آموزان مرکز استان قرار بگیرد.

ض (3).JPG

 فرماندار مرکز استان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌های اداره کل نوسازی مدارس مازندران بابت پیگیری پروژه‌های آموزشی و تکمیل چهار مدرسه در شهرستان ساری اظهار کرد: امروز در ساری با همکاری خوبی که بین نوسازی مدارس، قرارگاه پیشرفت و آبادانی و آموزش و پرورش وجود دارد شاهد بهره‌برداری از چهار مدرسه در پشرت، ترکام و پاشاکلا و ساری هستیم.

 

محمدعلی نوبخت افزود: برای ما همه دانش‌آموزان چه آن که در شهر تحصیل می‌کند و چه دانش‌آموزی که در روستایی محروم درس می‌خواند به یک اندازه مهم هستند. 622 مرکز آموزشی در استان داریم که 87 هزار و 171 دانش‌آموز در آن تحصیل می‌کنند و همگی بر مبنای عدالت آموزشی از یک جایگاه برخوردارند.

 

وی افزود: تلاش و نگاه دولت سیزدهم بر این است که با توزیع درست و مناسب اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره و اجرای طرح‌های جدید آموزشی، عدالت آموزشی را در جامعه محقق کند.

 

روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران


آخرین خبرها...