581
کد خبر: 688
برچسب‌های خبر: - غير دولتي - محمودآباد - استاديان
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
____________________

مدیر کل نوسازی مدارس مازندران: افزایش ظرفیت دانش آموزی در مدارس غیر دولتی با تصویب شورای نظارت استان انجام می‌شود


استاديان مدیر کل نوسازی مدارس مازندران

افزایش ظرفیت دانش آموزی در مدارس غیر دولتی با تصویب شورای نظارت استان انجام می‌شود


 به گزارش روابط عمومي اداره كل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس مازندران جلسه مشترك با موسسان مدارس غير دولتي با حضور مهدي استاديان ساروي مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران در محمود آباد برگزار شد.
مهدی استادیان ساروي دراين جلسه اظهار داشت:افزایش ظرفیت دانش‌آموز‌ی در مدارس غیردولتی منوط به بالا بودن تراکم دانش‌آموزی بین ۴۳ تا ۴۵ نفر در مدارس دولتی و با مصوبه شورای نظارت استان می‌باشد.

ضریب افزایش ظرفیت تابع پارامترهایی همچون کافی بودن فضای سطح اشغال، داشتن فضای باز، ایمنی و استحکام ساختمان و در دوره‌های تحصیلی متفاوت است.


وی با اشاره به اینکه اکثر مدارس غیردولتی به دلیل تغییر کاربری از مسکونی به آموزشی، فاقد استانداردهای لازم برای یک فضای آموزشی مناسب است، بر بهره‌گیری موسسان این مدارس از فضای ورزشی کارگاهی و آزمایشگاهی بخش خصوصی و دولتی برای ارائه خدمات مطلوب آموزشی و پرورشی تاکید کرد.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران با بیان اینکه از مجموع ۸۰۰ واحد آموزشی غیردولتی مازندران با ۴هزار و ۸۰۰کلاس درس، ۹۰ درصد استیجاری و عموماً فرسوده هستند تصریح کرد ، تمامی این فضاهای مسکونی برای مدرسه طراحی و ساخته نشدند و نیاز به تغییرات اساسی و مقاوم سازی دارند.


روابط عمومي اداره كل نوسازي، توسعه و تجهيزمدارس مازندران


آخرین خبرها...