515
کد خبر: 678
برچسب‌های خبر: - همايش - خيرين كشور - سالن حجاب
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
____________________

برگزاری بیست و پنجمین همایش تکریم خیرین مدرسه ساز کشور ی در سالن همایش های حجاب / تیرماه ۱۴۰۲


برگزاری بیست و پنجمین همایش تکریم خیرین مدرسه ساز کشور ی در سالن همایش های حجاب / تیرماه  ۱۴۰۲


به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان مازندران در این همایش ،دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور ، صحرایی وزیر آموزش و پرورش، دکتر خان محمدی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ،دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، واعضای هیات مدیره ( دکتر میر باقری ، حاج آقا شاه حسینی ، حاج آقا رادمنش ، مهندس شاهسوارانی ، مهندس قلم چی ) مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین ، مدیران عامل و روسای مجامع خیرین مدرسه ساز کشور ، روسای سازمان نوسازی مدارس کشور، مدیران آموزش و پرورش  و بیش از 700 خیر مدرسه ساز حضور داشتند.

مشارکت خیرین در 6 ماهه نخست سال 46 درصد بوده 
دکتر حمید رضا خان محمدی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشوردر این همایش خطاب به خیرین اظهار داشت :این جمع منحصر به فرد هستند و خیر مقدم عرض می کنم  خدمت عزیزان بالاخص خیرین مدرسه ساز ،اعضای هیات مدیره ، مجامع خیرین استانی، روسا مجامع ،مدیران عامل ،مدیران آموزش و پرورش ،خیریه ها ، گروهای جهادی،  موسسات و  نهادهای حاکمیتی  و همه عزیزانی که  در امر مدرسه سازی به ما کمک کردند .

وی اظهار داشت : افتخار می کنم که در خدمت شما خیرین هستم .این برنامه از شب گذشته با جلسه هیات امنای جامعه آغاز شد و این اولین بار است  که بارویکرد ارتقا و پیشرفت نظام مدرسه سازی از منظر خیرین این مراسم برگزار شد .

وی تصریح کرد: باهدف گذاری که انجام دادیم باتوجه به ظرفیتی که  وجود دارد از هر دو کلاس درسی که می سازیم یک کلاس با دستان پر مهر خیرین مدرسه ساز ساخته می شود. با توجه به برنامه ریزی های انجام شده انشالله بتوانیم به نقطه ای برسیم که خیرین در همه مدارس مشارکت داشته باشند .  خیر بزرگوار با اقدامی که انجام می دهد ان را به الگویی تبدیل می کند .دانش آموزان در مدارس خیر ساز  ایثار و گذشت و عاطفه را مشق می کند. چرا که نام مدرسه به نام خیر مزین شده است از خیرین می خواهیم در کنار مدرسه حضور داشته باشند .

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اذعان داشت : شما کارخدایی می کنید و تعلیم وتربیت را به اوج می رسانید ما هدف گذاری کردیم که همه مدارس به دست شما وبا مشارکت شما ساخته شود چرا که عطر ایثار شما از ابتدا  با دانش آموزان مانوس شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار داشت : مدرسه محل تربیت است. تربیت عملی آن چیزی که خیرین ما جانانه ،خالصانه ومجاهدانه برای آن  تلاش می کنند .این نیست که خشتی بر خشت بیاد بلکه  هر قدمی که می گذارید زندگی ها تغییر می کند هرجا مدرسه ساخته می شود آن منطقه رشد می کند.

وی با تاکید بر اینکه ، با ساخت مدرسه اینده ساخته خواهد شد افزود: در شش ماهه نخست  امسال دو هزار پروژه در غالب 10 هزار کلاس درس تحویل آموزش و پرورش داده می شود  که 46درصد آن با مشارکت خیرین ساخته شده است .

وی با اشاره به اینکه ، از خیرین می خواهیم در کنار مدارس خود قرار بگیرند تا مدیران مدارس بتوانند از تمام ظرفیت خیرین استفاده کنند گفت : 2هزار و  565 پروژه خیر ساز در مرحله اجرا است و  تکمیل  پروژهای نیمه تمام خیری یکی از اولویت های رئیس جمهور در سفرهای استانی است که امیدواریم با مولد سازی بتوانیم بر این امر چیره شویم .

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: امسال ردیف خیرین بیش از 40 درصد افزایش یافته است که نشان از عزم بلند برای رفع مشکلات فضاهای آموزشی است.

وی ضمن گرامیداشت نام و یاد مرحوم حافظی از دکتر قفلی به عنوان  پیر طریقت یاد کرد و گفت : ایشان  اولین گام را بر می دارند و  نقش راهبردی دارند.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خاطرنشان کرد: 30 هزار کلاس درس  تخریبی داریم و  70 هزار کلاس درس نیاز به مقاوم سازی دارد .
میزان مشارکت خیرین را به 16 هزار میلیارد تومان می رسانیم 
دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ضمن تبریک اعیاد در ادامه این مراسم اظهار داشت : خیرین در سال گذشتته اورده خود را به دو برابر افزایش دادند .
وی ادامه داد: ما این امادگی را داریم که میزان مشارکت خیرین  را از 8هزارمیلیارد تومان  به 16 هزار افزایش دهیم . متاسفانه پروژهای نیمه تمام خیری زیادی وجود دارد که به دلیل عدم اعتبارات دولتی راکد ماندند.
دکتر قفلی بیان کرد: 2 میلیون دانش آموز افغانی در کشور وچود دارد که متاسفانه فاقد امکانات فضاهای آموزشی هستند و می بایست برای آنها کاری کرد. وجود ریزگردها و مهاجرت از نقطه جنوبی به شمالی کشور موجب دو شیفته شدن مدارس و کمبود فضای آموزشی شده است . برای یک شیفته شدن مدارس مبلغ 100هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم .
رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با اشاره به اینکه ، 100هزار کلاس درس نا ایمن وجود دارد که نیاز به مرمت و بازسازی دارد گفت:عدم وجود فضاهای آموزشی در مسکن مهر موجب شده دانش آموزانی که در این منطقه زندگی می کنند با مشکل مواجه باشند.
وی  تصریح کرد: منطقه 22 شهر تهران نیز به دلیل ساخت و سازهای بی رویه با مشکلات عدیده ای در بحث فضاهای آموزشی مواجه است .
تکمیل پروژهای نیمه تمام خیر ساز اولویت آموزش و پرورش 
دکتر صحرایی وزیر آموزش و پرورش نیز در ادامه این همایش  اظهار داشت : شما در مهم ترین کار کشور نقش آفرینی می کنید می دانید ار لحاظ تعلیم و تربیت ما مدرسه را بسیار با اهمت می دانیم
وی ادامه داد: کار شما کاری است عاشقانه که غیر ممکنه ها رو برای شما ممکن می کندو کار دل است .
وی تصریح کرد: بیش از 40 درصد مدارس توسط خیرین مدرسه ساز بنا شده است از شما می خواهیم در بخش نرم افزاری به کمک اموزش و پرورش بیاید .هنرستان ها ، دانشگاهای تربیت معلم بسیار به همیاری و کمک شما نیاز دارند 
وزیر آموزش و پرورش ،  با اشاره به اینکه ، اعتبارات خیرین را تا 43 درصد افزایش داده ایم اذعان داشت : تکمیل پروژهای نیمه تمام خیر ساز  اولیت ما است و انشاالله با مولد سازی بتوانیم مشکلات را کمرنگ نماییم .
ریشه توسعه کشور از مدارس است 
دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور در این همایش اظهار داشت :ریشه توسعه کشور از مدارس است .بزرگترین و موثر ترین اقدام سرمایه گذاری در مدارس  است . 
وی با اشاره به اینکه ، مدرسه سازی منشا فقرزدایی است تصریح کرد:ظرف این چهار ماه گذشته توانستیم تورم را کنترل کنیم .
مهار تورم رشد تولید از طریق مردمی کردن اقتصاد میسر است یکی از الگوهای بسیار موفق که شاهد ان هستیم خیرین مدرسه ساز هستند .اگر خیرین نبودند و این نهضت را ادامه نمی دادند نمی توانستیم بر مشکلات فائق اییم .
در ادامه این مراسم با اهدا تندیس و هدیه از خیرین نیک اندیش مدرسه ساز تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است : رونمایی از تمبر یادبودهمایش ملی خیرین مدرسه ساز  و رونمایی از دوکتاب از شهدای خیرین مدرسه ساز از جمله برنامه هایی بود که در این همایش به آن پرداخته شد.

 


آخرین خبرها...