649
کد خبر: 676
برچسب‌های خبر: - نشست خبري - همايش - بيست و پنجمين
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
____________________

برگزاری نشست خبری بیست و پنجمین همایش ملی تکریم خیرین مدرسه‌سازكشور



نشست خبری همایش ملی تکریم خیرین مدرسه‌ساز کشور با حضورحمیدرضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور پیرامون  بیست و پنجمین همایش ملی تکریم خیرین مدرسه ساز کشور در سالن کنفرانس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد

161442fE46maprYov3V2OG1.jpg

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمید رضا خان محمدی در این نشست با تبریک اعیاد قربان و غدیر و دهه امامت و ولایت،  گفت: یاد مرحوم دکتر حافظی پدر مدرسه سازی ایران را گرامی می‌داریم و خدا را شاکریم که همراه خیرین عزیز مدرسه ساز هستیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین همایش ملی تکریم خیرین مدرسه ساز، تصریح کرد: هدف ما ایجاد یک عزم ملی برای تکریم و بزرگداشت خیرین است. خیرین از جان و مال و ثروت خودشان می‌گذرند تا تعلیم و تربیت رونق بگیرد و آینده کشور تامین شود.

وی با بیان اینکه آورده خیرین نیز روند صعودی داشته است، بیان کرد: رقم تعهدات خیرین به دو برابر افزایش یافته و ۵۰ درصد کلاس‌های درس تحویلی با مشارکت خیرین ساخته شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به ارائه آمار مدرسه سازی پرداخت و گفت: در حال حاضر ۸۹۷۸ پروژه فعال با ۴۵ هزار کلاس درس در کشور داریم که حجم بالای کار در عرصه مدرسه سازی را نشان می‌دهد.

خان محمدی با اشاره به اینکه ۲۵۲۴ پروژه نیمه تمام خیری داریم، افزود: اولویت تکمیل و تحویل این پروژه‌هاست و بعد از آن امیدواریم در برنامه هفتم توسعه مدارس فرسوده را به صفر برسانیم تا مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی نداشته باشیم.

وی با اشاره به این‌که ۸۵۰۰  کلاس درس مقاوم سازی شده‌اند، گفت: هدایت خیرین برای مدرسه سازی در مناطق با سرانه فضای آموزشی پایین‌تر یکی از  برنامه‌های سازمان نوسازی است.

خان محمدی در خصوص وضعیت مدارس استان تهران، گفت: رشد جمعیت دانش آموزی در کلانشهرها و بخصوص تهران و البرز موجب کاهش سرانه شده است. با این حال مدرسه سازی با قوت ادامه دارد و در استان تهران ۱۰۲ پروژه با ۱۰۰۰ کلاس درس امسال تحویل می‌شود.

وی ادامه داد: ساخت ۱۰ مدرسه با ۱۵۰ کلاس درس را با استفاده از فناوری های نوین ساخت و صنعتی سازی را در شهرستان بهارستان کلید زده‌ایم. اگر بتوانیم صنعتی سازی در مدرسه سازی را داشته باشیم، جهشی در مدرسه سازی اتفاق خواهد افتاد.

همراهی حدود ۵۰ هزار خیر حقیقی و حقوقی و ۲ میلیون مدرسه یار

ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز  با تقدیر از اصحاب رسانه گفت: از سال ۱۳۷۷ مشارکت مردمی در مدرسه‌سازی نظام‌مند شد. در آن سال ۱۷ میلیارد تومان مشارکت شد و سال  گذشته این رقم به ۴ هزار میلیارد تومان رسید که پیش بینی ما این است رقم تعهدات امسال به ۸ هزار میلیارد تومان برسد.

وی در ادامه اظهار کرد: ظرفیت و امکانات خوبی در داخل و خارج از کشور داریم. در حال حاضر حدود ۴ الی ۵ هزار نفر از هموطنان خارج از کشور در امر مدرسه سازی مشارکت دارند که می‌توان این آمار را تا ۶۰ هزار نفر افزایش داد.

قفلی بیان کرد: ما در شرایط خوبی هستیم. وجود دولت و قوه قضاییه از سرمایه گذاری در داخل حمایت می‌کنند. باید خبرنگاران هم کمک کنند مردم را به سمت مدرسه‌سازی هدایت کنیم تا مشکلات حل شود.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز یکی از مشکلات طرح های نیمه تمام را به تخصیص اعتبار به صورت اوراق سه ساله مرتبط دانست و افزود: هم اکنون ۲۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نیاز است و اولویت بهره برداری از مدارس نیمه تمام خیرساز است.

قفلی در ادامه مهاجرت اتباع کشورهای همسایه و جابجایی جمعیت ناشی از مشکلات ریزگردها و آب و هوا را موجب تراکم بیشتر کلاس‌های درس بخصوص در مناطق حاشیه‌ای کلانشهرها دانست و تاکید کرد: جلوگیری از دو شیفته شدن مدارس در اجرای عدالت آموزشی مهم است.




آخرین خبرها...