407
کد خبر: 641
برچسب‌های خبر: - رونمایی - کتاب - خیرین
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
____________________

کتاب زندگینامه و خدمات دو خیر مدرسه‌‌ساز مازندران رونمایی شد


همزمان با برگزاری بیست‌وچهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز مازندران، زندگینامه و کارنامه اقدامات دو خیر مدرسه‌ساز این استان در قالب دو کتاب رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، مراسم رونمایی از دو کتاب تازه منتشر شده از زندگینامه و کارنامه خدمات دو تن از خیران شناخته شده حوزه مدرسه‌سازی مازندران امروز -چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت- در حاشیه جشنواره خیرین مدرسه‌ساز مازندران برگزار شد.

در بخشی از این جشنواره که در اردوگاه دانش‌آموزی بادله برگزار شد، با حضور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، مدیرکل نوسازی مدارس مازندران و مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران کتاب‌های زندگی و کارنامه خیر مدرسه‌ساز حاج مصطفی آشوری و زندگی و کارنامه خیر مدرسه‌ساز حاج ابراهیم پوردلاور به حاضران در جشنواره معرفی شد.

حاج مصطفی آشوری سال ۱۳۱۲ در محلات متولد شد. وی سال ۱۳۶۹ به دلیل بیماری همسرش به ساری مهاجرت کرد و در مازندران ساکن شد و از آن زمان به بعد فعالیت‌هایی خیرخواهانه را در مازندران آغاز کرد که ساخت دبستان شهید برزگر بادله، ساخت مدرسه شهید رجایی بریتک بندپی، ساخت مدرسه ابتدایی کربِن بندپی و ساخت مدرسه بتیلِم بندپی بخشی از این خدمات هستند.

حاج ابراهیم پوردلاور نیز از خیران مدرسه‌ساز مازندران است که سال ۱۳۱۳ در روستای دلاورکلای بابل چشم به جهان گشود.
ساخت آموزشکده فنی‌وحرفه‌ای دخترانه بابل، ساخت مدرسه سربورا در بندپی غربی، ساخت مدرسه علی ابراهیم‌پور در انجیل‌کتی، ساخت دبستان حاجیه لیلا باباگلی الله‌رودبار و مشارکت در ساخت دبیرستان صبوری بخشی از فعالیت‌های خداپسندانه پوردلاور است.

اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران پیش‌تر نیز کتاب‌هایی از زندگینامه و خدمات خیرین مدرسه‌ساز استان منتشر کرد که به بازار نشر عرضه شده‌اند.


آخرین خبرها...