419
کد خبر: 640
برچسب‌های خبر: - دکتر قفلی_جشنواره خیرین_مازندران
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
____________________

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور،مدرسه یاری به موازات مدرسه سازی مورد توجه باشد


رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور:
مدرسه‌یاری باید به موازات مدرسه‌سازی مورد توجه باشد / ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای رفع نیازهای آموزشی کشور نیاز است

IMG_20230510_161354_335.jpg

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: به موازات اهمیتی که مدرسه‌سازی دارد باید به امر مهم مدرسه‌یاری و جلب مشارکت مردمی برای امور جاری مدارس نیز توجه ویژه‌ای شود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، دکتر ناصر قفلی روز چهارشنبه در بیست‌وچهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز مازندران که با حضور مسئولان نلی و استانی به میزبانی اردوگاه دانش‌آموزی بادله ساری برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش رکن اساسی کشور است و برای توسعه این حوزه مهم باید همه عزمی جزم داشته باشیم که خیرین مدرسه‌ساز در این زمینه پیشگام هستند.

وی افزود: خیرین مدرسه‌ساز کشورمان در این شرایط دشوار اقتصادی و در سالی که انواع دسیسه‌های داخلی و خارجی برای آسیب به کشور رقم خورد میزان مشارکت‌شان برای مدرسه‌سازی را به دو برابر افزایش دادند.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور خاطرنشان کرد: میزان مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در اصفهان از ۳۰۰ میلیارد تومان به یک هزار و ۵۵۹ میلیارد رسید. این‌که در چنین شرایطی خیرین پای کار هستند و توجهی به دسیسه‌ها ندارند بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به افزایش نیاز فضای آموزشی در کشور به دلایل مختلف گفت: ورود صدها هزار کودک افغانی به کشور، خشکسالی و مهاجرت‌ها از مناطق جنوبی به مناطق مرکزی و شمالی سبب شده عدالت آموزشی در برخی مناطق کشور خدشه‌دار شود. برای رفع این مشکل باید بخش دولتی نیز همراه با خیرین بیش از پیش  پای کار باشد.

قفلی خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای رفع کاستی‌های موجود در حوزه فضای آموزشی نیاز داریم که معتقدیم بخشی از آن را دولت می‌تواند با فروش املاک مازاد آموزش و پرورش تامین کند.خیرین مدرسه‌ساز نیز مانند همیشه همراه بخش دولتی هستند.

وی تصریح کرد: البته مدرسه‌سازی بک بخش از کار است و باید به پس از آن نیز توجه داشت. ما در بخش توسعه فضای آموزشی و تحقق عدالت آموزشی به مدرسه‌یاری هم نیاز داریم. در این مسیر نباید از کمک‌های کوچک مردمی برای مدرسه‌یاری غافل شویم که امیدواریم این تمر در سراسر کشور مورد توجه قرار گیرد.

آخرین خبرها...