1216
کد خبر: 609
برچسب‌های خبر: - نوروزي - ستاد اجرايي فرمان حضرت امام - حيات طيبه
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
____________________

سرپرست ستاد اجرائیات فرمان امام(ره) خبر داد: مشارکت چهار هزار میلیارد تومانی بنیاد برکت در ساخت دو هزار مدرسه‌


سرپرست ستاد اجرائیات فرمان امام(ره) خبر داد:
مشارکت چهار هزار میلیارد تومانی بنیاد برکت در ساخت دو هزار مدرسه‌

DSC_8492.JPG

سرپرست ستاد اجرائیات فرمان امام(ره) گفت: تا کنون دو هزار مدرسه با مشارکت بنیاد برکت در کشور ساخته شده که بیش از چهار هزار میلیارد تومان برای اجرای این پروژه‌ها هزینه شده و در تلاشیم که ۷۰۰ مدرسه دیگر را نیز تا پیش از سال تحصیلی آتی به بهره‌برداری برسانیم و تحویل آموزش و پرورش دهیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، عارف نوروزی روز پنجشنبه -۱۱ اسفند- در مراسم بهره‌برداری از مجتمع بزرگ آموزشی حیات طیبه ساری که به عنوان دو هزارمین مدرسه برکت با حضور مسئولان ملی و استانی به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: در مازندران کارهای نسبتا مهمی انجام دادیم و در دستور کارمان است که برنامه‌های منظم و مفصلی را در این استان و سایر استان‌ها اجرا کنیم. یکی از اقدامات مشارکتی ما ساخت همین مجتمع آموزشی است که البته سهم اندکی نسبت به هزینه کل اجرای پروژه بر عهده ما بود.

این مسئول گفت: در مجموع ما و شرکای‌مان در اجرای پروژه‌های آموزشی تا کنون حدود چهار هزار میلیارد تومان برای ساخت مدارس هزینه کردیم و معتقدیم باید بیش از این در این مسیر تلاش و هزینه کنیم.

وی با بیان این‌که ماموریت ما محرومیت‌زدایی است، افزود: ما در سال جاری حدود ۷۰۰ مدرسه دیگر را در حال آماده‌سازی داریم که امیدواریم تا پیش از آغاز سال تحصیلی آینده این مدارس به بهره‌برداری برسند.

وی درباره روند تعیین کاربری مدارس ساخته شده توسط بنیاد برکت تصریح کرد: ما وظیفه داریم مراکز آموزشی بسازیم و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم. البته برنامه‌ریزی برای نوع بهره‌برداری از مدرسه در اختیار آموزش و پرورش است و با نظر همکاران در این نهاد آموزشی برای شکل فعالیت آن تصمیم گرفته می‌شود.

سرپرست ستاد اجرائیات فرمان امام(ره) خاطرنشان کرد: ما به استاندارد و ایمن بودن مدارس در حال ساخت بسیار حساسیم. اولویت اصلی ما استحکام و ایمن بودن بناهاست که خوشبختانه به این هدف رسیده‌ایم و در مناطق زلزله‌زده این امر قابل مشاهده است.

نوروزی گفت: دشمنان ما از این‌که در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست‌های ترسیمی امام(ره) به استقلال و توسعه برسیم می‌ترسند. ما خوشحالیم که اکنون در این مسیر قرار داریم و شاهد بهره‌برداری‌های متعدد هستیم. مجتمع حیات طیبه یکی از مصادیق این استقلال و توسعه است.

وی اظهار کرد: ما در دنیا بهتر از مردم خودمان نداریم و نباید برای خدمت به این مردم شب و روز بشناسیم. غفلت و تعلل از ما در راه خدمت‌رسانی پذیرفتنی نیست.

نوروزی افزود: در زمینه اشتغال، پرداخت تسهیلات، مشارکت در سرمایه‌گذاری، ساخت مسکن اجتماعی و محرومان، توسعه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، توسعه کشاورزی، آبادسازی مناطق کم‌برخوردار و موارد متعدد در حوزه‌های بهداشت و درمان، راه و شهرسازی برنامه‌های مفصلی برای مازندران و سایر استان‌ها در نظر گرفتیم.

وی گفت: امیدواریم در مسیر تحقق اهدافی که برای خدمت به مردم ترسیم کردیم با کمک همه مسئولان موفق باشیم و در این راه ارزشمند سربلند شویم.

مجتمع آموزشی فرهنگی حیات طیبه ساری با ظرفیت پذیرش ۷۲۰ دانش‌آموز دارای ۲۴ کلاس درس در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم است که فضاهایی همچون سالن آمفی‌تئاتر، سالن ورزشی، کتابخانه، کارگاه‌های آموزشی، زمین چمن مصنوعی و سایر فضاهای مورد نیاز تحصیلی در آن ساخته شده و یکی از پروژه‌های نمونه کشور بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به شمار می‌آید.


آخرین خبرها...