377
کد خبر: 586
برچسب‌های خبر: - خان محمدي - سفر - مازندران
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
____________________

تخصیص اعتبارات مدرسه‌سازی، انقلابی در بهره‌برداری از مدارس مازندران رقم می‌زند


رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور:
تخصیص اعتبارات مدرسه‌سازی، انقلابی در بهره‌برداری از مدارس مازندران رقم می‌زند

IMG_8742.JPG

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در تلاش هستیم تا با تخصیص اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های آموزشی مازندران، مهر سال آینده انقلابی در بهره‌برداری مدارس بزرگ‌مقیاس این استان رقم بزنیم.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، حمیدرضا خان‌محمدی روز جمعه -16 دی- در پایان سفر دو روزه‌اش به مازندران درباره جمع‌بندی این سفر اظهار کرد: این سفر دو روزه به دعوت چند تن از نمایندگان مردم شریف مازندران در مجلس رقم خورد و راه‌اندازی و بررسی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در مازندران، بررسی پروژه‌ها و دیدار با کارکنان زحمتکش و جهادی اداره کل نوسازی مازندران سه برنامه اصلی این سفر بود که خوشبختانه در سفر به اهداف خوبی نیز رسیدیم.
وی افزود: در این سفر دو روزه همراه با همکاران بازدیدی از پروژه‌های متعدد شهری، روستایی و عشایری داشتیم و در جریان حجم فعالیت همکاران در حوزه اجرای پروژه‌ها و نوع سازه‌هایی که در حال اجراست و عمدتا نیز پروژه‌های بزرگ مقیاس هستند قرار گرفتیم.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که در این سفر انجام شد و تعهداتی که به مردم و مسئولان ذیربط دادیم اگر اعتباراتی که برای این پروژه‌ها از محل اعتبارات خیری، ملی-استانی و از همه مهم‌تر از محل محرومیت‌زدایی را در پیگیری‌های فشرده طی دو هفته آتی برای افزایش سهم‌بری در بودجه 1402 به مرحله تخصیص برسانیم، مطمئنا در مهر سال آینده انقلابی از نظر بهره‌برداری مدارس بزرگ‌مقیاس مازندران رقم خواهد خورد. تلاش ما این است که تا پیش از پایان سال اعتبارات را جذب کنیم و در اختیار پیمانکاران قرار دهیم.
خان‌محمدی افزود: افتتاح پروژه‌ها به ویژه در مناطق پرجمعیت شهری برای کاهش تراکم کلاس‌های موجود یکی از اهدافی است که ما را به عدالت آموزشی نزدیک می‌کند. در یک کلاس 40 نفره قاعدتا کیفیت آموزش کاهش می‌یابد. اما اگر مدارس و مجتمع‌های بزرگ آموزشی ما به بهره‌برداری برسند شاهد کاهش تراکم کلاس‌ها خواهیم بود که افزایش یادگیری دانش‌آموزان را به دنبال دارد و عملا به عدالت آموزشی کمک می‌کند.
وی با بیان این‌که پیگیری‌های ویژه‌ای برای تکمیل برخی پروژه‌های شاخص و با پیشرفت فیزیکی بالای مازندران در دستور کار قرار می‌گیرد، تصریح کرد: عمده پروژه‌های مازندران که در این سفر بازدید کردیم بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و باید به سرعت اجرا شوند. زیرا ماندگاری هر کدام از این پروژه‌ها باعث کاهش اعتبارات می‌شود و بهره‌مندی جامعه از این زیرساخت‌های نزدیک به بهره‌برداری را باز هم به تعویق می‌اندازد.


آخرین خبرها...