695
کد خبر: 581
برچسب‌های خبر: - بندپي شرقي - بازديد - خان محمدي
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
____________________

بازدید رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از زیرساخت‌های آموزشی بندپی شرقی


بازدید رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از زیرساخت‌های آموزشی بندپی شرقی

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از زیرساخت‌های آموزشی و فرهنگی بخش‌ مرکزی و بخش بندپی شرقی بابل بازدید کرد و مسائل مرتبط با تعدادی از این پروژه‌ها را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، حمیدرضا خان‌محمدی صبح روز جمعه -۱۶ دی- در دومین روز سفر به مازندران همراه با مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران و علی کریمی فیروزجایی نماینده مردم بابل در مجلس از چند مجموعه آموزشی و فرهنگی بخش بندپی شرقی بازدید کرد و در جریان مطالبات اجرایی و اعتباری این مجموعه‌ها قرار گرفت.
خان‌محمدی در نخستین بازدید به مجتمع آموزشی استعدادهای درخشان پسرانه شهید بهشتی و دخترانه فرزانگان رفت و با مدیران این مجموعه گفت‌وگو کرد و مدیران این مجتمع آموزشی استعدادهای درخشان در دیدار با معاون عمرانی وزیر درخواست‌های خود را مطرح کردند.
تجهیز سالن اجتماعات شهید بهاور دبیرستان شهید بهشتی و ساخت سالن اجتماعات، مطالعات و کتابخانه برای دبیرستان فرزانگان مهم‌ترین درخواست‌های مطرح شده در این دیدار بودند.
رئیس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور در این دیدار اظهار کرد: تلاش می‌کنیم که در کنار اولیا و خیرین برای تامین زیرساخت‌های مد نظر این مجتمع همراهی کنیم. اما این اقدامات باید به صورت مشارکتی انجام شود.
خان‌محمدی افزود: یکی از اقداماتی که برای توسعه این قبیل مجتمع‌های آموزشی باید مورد توجه قرار بگیرد، استفاده از ظرفیت دانش‌آموختگان این مدارس است. خانواده‌های دانش‌آموختگان و خود آن‌ها ظرفیت و تمایل همکاری را دارند که باید از این ظرفیت بهره مناسبی به سود زیرساخت‌های آموزشی جامعه بهره گرفته شود.
مجتمع آموزشی استعدادهای درخشان بابل در زمینی به مساحت ۵ هکتار احداث شده و در مدارسی مجزا دانش‌آموزان پسر و دختر دو مقطع متوسطه اول و دوم در آن تحصیل می‌کنند.


مساعدت برای تکمیل هنرستان حجاب روستای تهمتن‌کلا

ساختمان در حال ساخت هنرستان دخترانه کار و دانش حجاب در روستای تهمتن‌کلا از توابع بخش بندپی شرقی نیز یکی از پروژه‌های بازدید شده توسط معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش بود.
ساخت این ساختمان هشت کلاسه از حدود ۱۲ سال پیش در محوطه هنرستان حجاب برای افزایش ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان آغاز شده و تا کنون نزدیک به ۱۷ میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شد.
به گفته عوامل اجرایی پروژه، برای تکمیل این ساختمان به حدود ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
خان‌محمدی در بازدید از این مجتمع پس از گفت‌وگو با عوامل اجرایی پروژه، برای تامین اعتبار مورد نیاز تکمیل بنا قول مساعدت داد.


بازدید از مدرسه روستای محروم زوارک

حضور در روستای کوهستانی زوارک از توابع بخش بندپی شرقی بابل و بازدید از مدرسه دو کلاسه در حال ساخت این روستا نیز بخشی از برنامه روز دوم سفر خان‌محمدی به مازندران بود.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این بازدید ضممن دیدار و گفت‌وگو با تعدادی از اهالی روستا و مسئولان بخش، برای تامین هزینه‌های باقیمانده این پروژه مشارکتی توسط سازمان نوسازی اعلام آمادگی کرد.
ساخت این مدرسه دو کلاسه با ظرفیت پذیرش ۱۳ دانش‌آموز و فضای اقامتی معلم مقیم، پس از اهدای زمین توسط یکی از اهالی روستا و تامین ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار توسط یکی از خیرین آغاز شد و حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. برای تکمیل این مدرسه به حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است که معاون عمرانی وزیر برای تامین این اعتبار قول مساعدت داد.


آخرین خبرها...