930
کد خبر: 57
برچسب‌های خبر: - هم اندیشی - خیران - مشاور وزیر - نوید ادهم
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
____________________

جلسه هم اندیشی دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش و هیات مدیره مجمع خیران مدرسه ساز مازندران


امروزه افراد بسیاری با انگیزه های خیرخواهانه در امر مقدس مدرسه سازی که مصداق باقیات صالحات است در مجمع خیران مدرسه ساز و مدرسه یار مازندران مشارکت دارند و مجمع خیران مدرسه ساز این استان، یکی از مجامع فعال در سراسر کشور محسوب می شود.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدار مازندران: جلسه هم اندیشی دکتر مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور و هیات مدیره مجمع خیران مدرسه ساز مازندران با حضور سیدعلی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش، قربانعلی شیرزاد مدیرکل نوسازی مدارس مازندران و اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه استان برگزار شد.. در ابتدای ، سبحان فیروزیان رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان ضمن عرض خیرمقدم به دکتر نوید ادهم به مازندران، گزارشی از عملکرد مجمع ارائه کرد. سپس سید حسین هاشمی مدیرعامل مجمع به بیان برنامه های مجمع پرداخت و توقعات و انتظارات خود را از وزارت آموزش و پرورش بیان کرد و از جمله از دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور خواست اجازه ندهند عده ای، بخاطر معوقات آب و برق مدارس، به گونه ای برخورد کنند که منزلت و حرمت آموزش و پرورش مخدوش شود.

در ادامه:  قربانعلی شیرزاد مدیرکل نوسازی مدارس مازندران  نیز در این جلسه به گزارشی از همکاری مجمع خیران مدرسه ساز استان پرداخت. شیرزاد گفت: از سال 77 که نخستین جشنواره خیران مدرسه ساز برگزار شد تا آخرین جشنواره که در فروردین ماه گذشته، برگزار شد خیران 360 میلیارد تومان تعهد ایجاد کردند که حدود 75 درصد از این تعهد اجرایی شد یعنی رقمی نزدیک به 270 میلیارد تومان در قالب 800 پروژه و 4 هزار و300 کلاس درس در 550 قطعه زمین به زیربنای یک میلیون و 600 هزار متر مربع مجموع کمک های خیران به آموزش و پرورش بود.

مدیرکل نوسازی مدارس همچنین گفت: در حال حاضر 80 پروژه به صورت مشارکتی با خیران در حال اجرا داریم ضمن اینکه علاوه بر خیران، بنیاد برکت نیز پروژه هایی را در دست اجرا دارد.

وی در خصوص مشارکت بنیاد برکت 11 پروژه نیمه کاره دولتی را برعهده گرفت و قرار است تا اول مهر تکمیل کرده تحویل آموزش و پرورش دهد که ارزش ریالی این پروژه ها 4 میلیارد تومان است. البته تا امروز این بنیاد 31 پروژه را به اتمام رسانده بود.

شیرزاد در خصوص مدارس تخریبی نیز افزود: در حال حاضر 19 هزار کلاس داریم که 12 هزار کلاس، استحکام لازم را دارند و حدود 7 هزار کلاس نیاز به بازسازی یا مقاوم سازی دارند.

در ادامه این جلسه نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور نیز ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته توسط خیران، از همکاری تنگاتنگ مدیریت آموزش و پرورش مازندران با مجمع خیران استان تشکر کرد.

این مقام وزارتی با اشاره به این نکته که حضور در جمع خیران همیشه برای من نوید بخش بوده است در خصوص مشارکت مردمی گفت: اولین نکته این است که آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت در ایران سابقه ای چند هزار ساله دارد و ما قرنها پیشتر در جندی شاپور، نظامیه و ربع رشیدی مشغول پرورش دانشجو بودیم و از همان قرن ها، این نهاد ها توسط مردم مدیریت می شد تا اینکه به عصر پهلوی رسیدیم. در این دوره با تزریق پول نفت نظام مردمی کمرنگ شد و نظام آموزش و پرورش دولتی شد.

نوید ادهم خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب این فکر وجود داشت که مشارکت و نقش مردم آموزش و پرورش بیشتر شود در نهایت بر اساس سند تحول به این نقطه رسیدیم که نه تنها در ساخت و ساز و تجهیز، بلکه در مدیریت مدارس نیز از مشارکت عمومی بهره ببریم.

وی ادامه داد: باید دانست آموزش و پرورش یک نهاد حاکمیتی است و نباید این نهاد را چند پاره کنیم اما برای عملیاتی کردن پیشنهاد و خواسته شما خیران، مدارس هیات امنایی را تاسیس کردیم.


آخرین خبرها...