249
کد خبر: 567
برچسب‌های خبر: - استاندار_مجمع خیرین_حسینی پور
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
____________________

دستگاههای دولتی از خیران مدرسه ساز عقب تر نباشند


استاندار مازندران در جلسه مجمع خیّرین مدرسه‌ساز

 دستگاه‌های دولتی از خیّران مدرسه‌ساز عقب‌تر نباشند

694d7842b2aeef0bec8047951c31c5fa100900e91beb590be6e4866506e519b1.jpeg

جلسه مجمع خیّرین مدرسه‌ساز استان مازندران با حضور اعضای این مجمع، استاندار مازندران، مدیرکل نوسازی مدارس،مدیرکل آموزش و پرورش و مدیران مربوطه برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی واطلاع رساني اداره کل نوسازی مدارس مازندران، سید محمود حسینی‌پور در این جلسه اظهار داشت: خیّران مدرسه‌ساز با عشق و علاقه درحوزه ساخت مدرسه ورود می‌کنند و ما به عنوان نهاد دولتی نباید در موضوع خیّران عقب‌تر از آنها حرکت کنیم بلکه با همراهی کردن، به خیّران انگیزه بیشتر برای کار کردن بدهیم.

وی ادامه داد: همچنین تمامی دستگاه‌ها و ادارات موظف به همکاری حداکثری با مجمع خیّرین مدرسه‌ساز هستند.

نماینده عالی دولت در مازندران با تشکر از خیّرین مدرسه‌ساز که در این حوزه فعالیت می‌کنند، گفت: دست‌بوس افرادی هستیم که در این شرایط سخت با احساس مسئولیتی که در امر مهم و خیر اجتماعی دارد، کمک‌حال و دستگیر دولت هستند.

حسینی‌پور افزود: خیّرین مدرسه‌ساز به لحاظ ترویج نوعی گفتمان، تفکر و سبک زندگی در جامعه ما اثرگذار هستند که این جنبه از جنبه مادی کار آنها اثرگذاری بیشتری دارد.

وی افزود: خیّرین با کارهایی که انجام می‌دهند به همگان آموزش می‌دهند که همگان در مباحث مهم اجتماعی مسوولیت اجتماعی داریم و متناسب با آن باید توجه داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به این‌که این استان از لحاظ کمی و کیفی خیّرین مدرسه‌ساز جزو استان‌های برتر محسوب می‌شود، گفت: این موضوع خود باعث افتخار است ولی در گزارش‌های ارایه شده در خصوص تخصیص اندک اعتبارات ملی و استانی برای ساخت و تکمیل مدرسه این استان به حق خود دست نیافته است.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا از حداکثر سهم دولتی برای تخصیص اعتبار ساخت مدارس در مازندران بهره مند شویم.

حسینی‌پور گفت: با توجه به هجوم و حضور جمعیت زیاد در مازندران در برنامه و چشم انداز ۱۰ تا ۲۰ ساله آموزش و پرورش می‌بایست ضمن درنظرگرفتن مسائل جمعیتی در کنار دولت نقش جامعه خیّران دیده شود تا به نمودار امیدبخش فضای مدرسه‌ای دست یابیم.

استاندار مازندران اضافه کرد: البته اکنون هم از انصاف عدول نکنیم، جامعه خیّرین استان با اقداماتی که انجام داده‌اند، نمودار امیدبخشی را برای استان رقم زده‌اند.

حسینی‌پور افزود: مدرسه‌سازی به عنوان یک امر به معروف به شمار می‌رود و باید کار خیر را در جامعه مطرح و آن را بیان کرد، چه بسا شاید بخاطر عدم شناخت افراد این موضوع مورد بی‌توجهی نیز قرار بگیرد.

وی برگزاری برنامه‌های با شکوه افتتاح طرح‌های مدرسه‌سازی را از دیگر راهکارها برای ترویج این امر برشمرد و گفت: با برگزاری این مراسم‌ها می‌توانیم فعالیت و کارکرد خوب خیّران را در این حوزه به مردم نشان دهیم که اداره‌کل آموزش و پرورش بیشترین مسئولیت را در برگزاری این مراسم‌ها خواهد داشت.

رییس شورای آموزش و پرورش مازندران به موضوع مولدسازی در استان اشاره و تصریح کرد: آموزش و پرورش از جمله اداراتی است که املاک بلااستفاده زیادی از جمله مدارس در اختیار دارد که می‌بایست این مولدسازی و تبدیل به احسن انجام شود.

وی توضیح داد: اختیار انجام امور مولدسازی در استان در اختیار استاندار است و اولویت فروش اماکن بلااستفاده آموزش و پرورش مازندران به خیّرین است چرا که این افراد رابطه احساسی و کاری با این نهاد داشته و دارند.

حسینی‌پور افزود:در حال حاضر مدارسی درمناطق روستایی مازندران وجود دارد که سال‌ها بدون استفاده است در حالی که با ساخت مجتمع‌های آموزشی این اماکن کاربردی می‌شود، یعنی می‌توان با پول فروش اماکن بلااستفاده این مجتمع‌ها را تجهیز کنیم.

 استاندار مازندران تأکید کرد: مجمع خیّرین مدرسه‌ساز متشکل از افرادی است که می‌توانند در کارها، مشورت فکری و اجرایی مناسبی بدهند و باید از این ظرفیت انسانی که ضمن علاقه به کار از تجربه و تخصص لازم نیز بهره‌مند هستند، استفاده کرد.

وی برگزاری همایش بزرگ با همکاری خیّران مدرسه‌ساز را به عنوان یکی از برنامه‌هایی که باید در دستور کار قرار بگیرد، نام برد و گفت: برگزاری این همایش‌ها نباید معطوف به یک یا چند شهرستان باشد و باید این برنامه‌های تجلیل و نکوداشت خیران در تمامی شهرهای استان برگزار شود.

آخرین خبرها...