306
کد خبر: 486
برچسب‌های خبر: - مصلي نژاد - مديرعامل بنياد
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
____________________

لزوم تغییر فرهنگی در ساختار آموزشی


به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس مازندران، مدیرعامل بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد در مراسم افتتاحیه دبیرستان ۱۲ کلاسه طبرستان(مصلی نژاد) با بیان این‌که ایران از نظر اقتصادی کشوری برخوردار است، گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که به روایتی پنج و به روایتی دیگر ۷.۵ درصد کل ثروت دنیا را در اختیار دارد و در عین حال یک درصد جمعیت کل دنیا را داریم. پس مشکل اقتصادی یا مالی نداریم. اما از نظر فرهنگی به تغییراتی نیاز داریم.

غلام‌عباس مصلی‌نژاد افزود:در کتاب‌های “فرهنگ سیاست” و “سیاستگذاری ساختار قدرت در ایران” عنوان کردم که کل مشکلات‌مان فرهنگی است و به تغییر نیاز داریم.

وی اظهار کرد: سیستم باید درست کار کند. اما سیستم پرورش نیروی انسانی در کشور دچار اشکال است. والدین خانواده به جای این‌که فرصت داشته باشد به تعلیم و تربیت فرزند برسد حتی گاهی به جای تعامل به دلیل مشکلات متعدد اعم از مالی و اجتماعی در تقابل هستند و دانش‌آموز با کاستی‌های پرورشی تحویل آمورش و پرورش داده می‌شود. آموزش و پرورش به دلیل ضعف در ساختارها دانش‌آموز را درست تحویل آموزش عالی نمی‌دهد و آموزش عالی هم با اشکالاتی که در برنامه‌ریزی دارد دانش‌آموخته بیکار تحویل جامعه می‌دهد. آن دانشجو هم دوباره خانواده تشکیل می‌دهد و این سیکل ناقص ادامه پیدا می‌کند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد تصریح کرد: درمان این چالش این است که امید به زندگی در شهروندان افزایش پیدا کند. این افزایش امید به زندگی باعث می‌شود سطح زندگی در همه ابعاد ارتقا یابد و استانداردهای زندگی در همه جهات بیشتر شود.

روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس مازندران

1.jpg


آخرین خبرها...