798
کد خبر: 47
برچسب‌های خبر: - نوزدهمین - جشنواره - خیرین مدرسه مازندران - 31فرودین 96
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
____________________

برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان مازندران


نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان با حضور مهندش علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزرات آموزش وپرش  دکتر یوسف نژاد عضو هئیت رئیسه ونمایده مردم شهرستان ساری در مجلس شورای اسلامی،دکتر احمدی نماینده مردم شهرستان نوشهروچالوس،،نبیان معاون امورعمرانی استانداری مازندران ، خیرین نیک اندیش، مسئولین، خانواده معظم شهدا و اصحاب رسانه در در اوردوگاه دانش اموزی بادله ساری برگزار شد.       

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان مازندران: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت که بیش از 45 درصد از 105 هزار مدرسه کشور کمتر از 50 دانش آموز دارد.

علی زرافشان روز پنجشنبه در نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز مازندران در اردوگاه دانش آموزی بادله ساری ، شمار مدارس دارای کمتر از 50 دانش آموز را 43 هزار باب اعلام کرد.

وی مهم ترین مشکل این مدارس را ایجاد تسهیلات و تجهیزات برای آنها برشمرد و بر ضرورت ساخت مجتمع های آموزشی برای رفع این مشکل تاکید کرد .

زرافشان گفت : مجتمع های آموزشی این مزیت را دارند که دانش آموزان همه مقاطع می توانند در آنجا تحصیل کنند و در نتیجه هزینه کردن برای تسهیلات و تجهیزان در آنها امکان پذیر است .

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود : همچنین بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، بسیاری از نیازهای دانش آموزان از قبیل نمازخانه ، کتابخانه ، زمین ورزش ، کارگاه و غیره باید در مدارس وجود داشته باشد که فراهم آوردن آنها در مجتمع های آموزشی راحت تر است .

** نیاز 30 درصد مدارس کشور به مرمت ،زرافشان همچنین با بیان اینکه 30درصد از مدارس کشور نیاز به مرمت و بازسازی دارند، از خیران مدرسه ساز خواست تا در این زمینه فعال باشند.

وی ضمن تجلیل از خیران مدرسه ساز ، گفت : بیش از 25 درصد از مدارس کشور به همت خیران ساخته شده است .

معاون وزیر آموزش و پرورش از افزایش بیش از پیش مشارکت خیران مدرسه ساز در دوره دولت تدبیر امید خبر داد و افزود : وضعیت به سمتی رفته است که در سال های آینده کمک خیران مدرسه ساز به آموزش و پرورش با اعتبارات این وزارتخانه برابری خواهد کرد.

** هنرستان ها ، نمود اقتصاد مقاومتی رزافشان با اشاره به تاکید و تکرار چند ساله رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی ، هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش را در تحقق این مهم بسیار تاثیر گذار دانست و از خیران مدرسه ساز خواست تا بخشی از فعالیت خود را به احداث این مراکز فنی معطوف دارند.

وی گفت : به همت این نیکوکاران و مردم فرهیخته و فرهنگ دوست این سامان ، آموزش و پرورش مازندران به لحاظ شاخص های گوناگون جزو چهار استان برتر کشور است.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران نیز در این جشنواره گفت : در 2 طوفان سال گذشته 166 مدرسه در مازندران بین 10 تا 100درصد تخریب شد که به همت خیران مدرسه ساز ظرف دو هفته ترمیم و آماده بهره برداری شد.

سیدعلی قاسمی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مازندران در عرصه های مختلف حائز رتبه نخست تا چهارم است ، افزود : دانش آموزان این استان در المپیاد علمی سال گذشته به لحاظ درجه دانش و تعداد رتبه دوم را کسب کردند ، در کنکور سراسری رتبه چهارم را به خود اختصاص دادند و در پروژه مهر هم رتبه نخست را از آن خود کردند.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران هم میزان تعهد خیران مدرسه ساز این استان طی هشت سال گذشته را 340 میلیارد تومان برشمرد و گفت : این نیک اندیشان در همین مدت ضمن اهدای 550 قطعه زمین به متراژ یک میلیون و 600 هزار متر مربع ، در ساخت 767 پروژه در قالب چهار هزار و 250کلاس مشارکت داشتند.

قربانعلی شیرزاد میزان تعهد خیران در سال گذشته را 230 میلیارد ریال برشمرد و افزود : تعهد امسال آنان یک هفته پس از برگزاری این جشنوره اعلام خواهد شد.


1492705103618022.jpg


آخرین خبرها...