1109
کد خبر: 46
برچسب‌های خبر: - ایرنا - مصاحبه - خبرنگار
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
____________________

خیران در احداث 4 هزار و 250 کلاس درس در مازندران مشارکت داشتند.


مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس مازندران گفت : خیران از سال 1377 تاکنون 4 هزار و 250 کلاس درس در قالب 767 مدرسه در این استان ساختند .

 به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس مازندران :قربانعلی شیرزاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : نیکوکاران مازندران علاوه بر پرداخت هزینه ساخت ، زمین موردنیاز برای ساخت مدارس نیز اهدا کردند .

وی ادامه داد : آنان از سال 1377 و همزمان با برگزاری نخستین جشنواره خیران مدرسه ساز تاکنون 550 قطعه زمین به مساحت یک میلیون و 650 هزار متر مربع برای ساخت مدرسه اهدا کردند .

مدیر کل نوسازی مدارس مازندران ارزش ریالی کمک های خیران استان چه در قالب کمک نقدی و چه اهدای زمین را سه هزار و 400 میلیارد ریال اعلام کرد .

وی با اشاره به نیمه تمام بودن اجرای ساخت 147 مدرسه در مازندران گفت : از این تعداد ، ساخت 77 طرح در قالب 365 کلاس درس با مشارکت نیکوکاران در حال اجرا است .

شیرزاد تعداد نیکوکارانی که برای ساخت مدرسه در مازندران فعالیت می کنند را یک هزار و 279 نفر اعلام کرد و افزود : از این تعداد 181 نیکوکار زن هستند .

وی با اشاره به اینکه 75 درصد تعهدات خیران مدرسه ساز در مازندران محقق شده است ، ادامه داد : مازندران در زمینه مشارکت خیران در ساخت مدرسه پس از استان های کرمانشاه ، کردستان و گلستان قرار دارد .

مدیر کل نوسازی مدارس مازندران گفت : مکلف شدن دولت برای تخصیص اعتبار معادل کمک خیران مدرسه ساز برای اجرای طرح ها از جمله مواردی است که در روند تکمیل ساخت مدارس می تواند تسریع بدهد .

وی از برگزاری نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز مازندران 31 فروردین امسال خبرداد و افزود : این مراسم با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در اردوگاه شهدای بادله استان برگزار می شود .

مازندران بیش از چهار هزار مدرسه دارد که 520 هزار دانش آموزان در آنها تحصیل می کنند

خبرنکار ایرنا.jpg

آخرین خبرها...