489
کد خبر: 457
برچسب‌های خبر: - حسن جهانيان - هفته دولت
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
____________________

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران خبر داد:


افتتاح و تحویل ۴۹ کلاس درس در استان با ۶۰۰۰ متر زیربنا در هفته دولت


به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس مازندران مهندس “حسن جهانیان” در آیین کلنگ زنی نخستین مدرسه سبز در استان مازندران صبح امروز با حضور دکتر سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، ولی زاده فرماندار ویژه شهرستان بابل و جمعی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی در بندپی غربی بابل برگزار شد از افتتاح و تحویل ۴۹ کلاس درس با زیربنای ۶۰۰۰ مترمربع در هفته دولت خبر داد و گفت: ۱۷ پروژه دیگر در قالب ۱۱۶ کلاس درس تا آبان ۱۴۰۰ به آموزش و پرورش مازندران تحویل داده می شود.


وی افزود: هم اکنون ۷۰ میلیون متر مربع فضای آموزشی در کشور وجود دارد که بحث تامین انرژی آن و فرسودگی دعای سرمایشی و گرمایشی آن یکی از دغدغه های آموزش و پرورش کشور است.


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران تصریح کرد: سازمان نوسازی کشور در راستای ذخیره سازی انرژی و انتقال آن به نسل های بعدی در صدد ساخت مدارس سبز در کشور است و این پروژه در واقع نخستین مدرسه سبز استان مازندران خواهد بود.


جهانیان افزایش بهره‌وری و کاهش انرژی و همچنین کاهش هدررفت انرژی را از جمله اهداف ساخت مدارس سبز در سطح کشور برشمرده و گفت: استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر از جمله انرژی خورشیدی، ایجاد فرهنگ صرفه جویی و استفاده صحیح از انرژی، تشویق به مدیریت مصرف انرژی، کاهش آلودگی هوا، ایمنی دانش آموزان و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از دیگر اهداف سازمان نوسازی کشور در ساخت این گونه مدارس است.


وی ضمن تقدیر از مجمع خیرین استان عنوان کمک کار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در رسیدن به موفقیت های بزرگ خاطرنشان کرد: مدرسه متوسطه دخترانه حضرت رقیه (س) روستای شانه تراش خشرودپی، نخستین مدرسه سبز استان مازندران و از افتخارات این استان در ساخت مدارس سبز خواهد بود.


روابط عمومي اداره كل نوسازي مدارس مازندران


DSCF8858.JPG


آخرین خبرها...