661
کد خبر: 439
برچسب‌های خبر: - جلسه مجمع خيرين_اعتبار_
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
____________________

مهندس جهانيان: 500میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام آموزش و پرورش مازندران نیاز داریم.


index.jpg


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران بر لزوم تامین اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام فعال در آموزش و پرورش استان تاکید کرد.

 

به گزارش  روابط عمومی اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس مازندران ،حسن جهانیان در جلسه مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان مازندران، سرانه فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی به ازای هر دانش آموز در استان مازندران را ۴.۹۲ متر اعلام کرده و گفت: متوسط این میزان در کشور ۶.۷۶ متر است و ما زیر متوسط کشوری هستیم.

وی افزود: استاندارد مطلوب تعریف شده  ۱۰.۸۴ متر به ازای هر دانش‌آموز است که با وضع موجود راه درازی برای رسیدن به این سرانه مطلوب استاندارد در پیش داریم.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران با اشاره به وجود ۱۲۵ پروژه نیمه‌تمام فعال در استان مازندران اظهار کرد: برای اتمام این پروژه های نیمه تمام نیاز به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار داریم.

جهانیان کل اعتبار استانی برای حوزه نوسازی مدارس اعم از ساخت، تعمیر و نگهداری را چیزی در حدود ۶۲ میلیارد تومان اعلام کرده و اذعان داشت: با توجه به فاصله موجود بین اعتبارات اختصاص یافته و اعتبار مورد نیاز، سال‌های سال طول می‌کشد تا فقط بتوانیم همین پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کنیم.

وی با اشاره به اعتبار ۱۳۸ میلیارد تومانی استان از محل پروژه های ملی و اعتبار ۶۸ میلیارد تومانی استان از محل تکمیل فضاهای آموزشی نیمه تمامی که ۵۰ درصد آن توسط خیرین انجام شده باشد گفت: اعتبارات سال ۱۳۹۹ نسبت به اعتبارات سال ۱۳۹۸ در حدود  ۱۷۳ درصد رشد داشته است.یعنی از مبلغ ۲۵ میلیارد تومان در سال ۹۸ به ۶۸ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ رسیده‌ایم.

این مقام مسئول از امضای تفاهم‌نامه‌ای بین این اداره‌کل و آزمایشگاه فنی مکانیک خاک خبر داده و گفت: بر اساس این تفاهم نامه هزینه‌های آزمایشگاهی پروژه‌های خیرساز با ۵۰ درصد تخفیف انجام میشود که این طرح برای اولین بار در سطح کشور انجام می‌شود و در هیچ استانی مشابه آن انجام نشده است.

وی گفت: به شهرداری‌ها پیشنهاد دادیم که یکی از میادین مهم و یا یکی از خیابان‌های شهرهایشان را به نام خیرین مدرسه ساز مزین و نام‌گذاری کنند.


آخرین خبرها...