766
کد خبر: 436
برچسب‌های خبر: - بازدید - رخشانی مهر
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
____________________

معاون وزیر از پروژه های در دست اجرای بابلسر و فریدونکنار بازدید کرد


معاون وزیر از پروژه های در دست اجرای بابلسر و فریدونکنار بازدید کرد


معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور در بازدید از پروژه‌های در حال اجرای این سازمان در شهرستان‌های فریدونکنار و بابلسر از اختصاص اعتبار  برای تکمیل پروژ‌ه‌های این دو شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس مازندران مهرالله رخشانی‌مهر  امروز در سفر یک روزه‌اش به مازندران که با هدف بازدید از  چند پروژه در حال اجرای اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز  مدارس مازندران انجام شد گفت: تلاش بر این است که پروژه‌های نیمه‌کاره بازدید شده در این سفر امسال به بهره‌برداری برسند تا سرانه آموزشی مازندران افزایش یابد.

بازدید از مدرسه ۱۲ کلاسه شهید فرجی و مدرسه ۱۲ کلاسه هادیشهر، بازدید از مدرسه تخریبی روستای اسی‌کلا از توابع بابلسر،
بررسی آخرین وضعیت تجهیز و نوسازی پروژه کانون فرهنگی بهنمیر و بازدید از  هنرستان نصیری فریدونکنار برنامه‌های اصلی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس بود که با حضور مدیرکل نوسازی مدارس مازندران، مدیر کل آموزش و پرورش مازندران، فرماندار بابلسر، نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار و تعدادی از مسئولان شهرستانی انجام شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش و هیئت همراه ابتدا از دبستان روستای اسی‌کلا از توابع بابلسر بازدید کرد که به دلیل قدمت بالا یکی از مدارس تخریبی استان محسوب می‌شود.
دبستان محمدیه با قدمت ۵۵ سال از نظر استحکام بنا وضعیت مناسبی ندارد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز  مدارس در حاشیه بازدید از این مدرسه اعلام کرد : با توجه به وضعیت مشهود ساختمان و اعلام امادگی اهالی برای مشارکت در ساخت مدرسه جدید، آمادگی داریم تا به سرعت ساخت مدرسه جدید را در این روستا آغاز کنیم.
رخشانی‌مهر افزود: اهالی روستا اعلام آمادگی کردند که ۳۰ درصد هزینه ساخت را تقبل کنند و اداره کل نوسازی نیز پس از ورود اهالی به این فرآیند آماده تامین ۷۰ درصد باقیمانده است.
وی اظهار کرد: طبق مقررات ساخت مدارس مشارکتی و خیرساز ابتدا باید پروژه با آورده خیران وارد عملیات اجرایی شود و بلافاصله پس از آن و تامین ۳۰ درصد توسط خیران سازمان نوسازی اجرای پروژه را به عهده خواهد گرفت.
در این بازدید اسماعیل‌ حسن‌زاده فرماندار بابلسر نیز با اشاره به افزایش دو برابری سهم آموزش و پرورش شهرستان از اعتبارات دولتی طی دو سال اخیر خواستار تامین اعتبارات ویژه برای تکمیل پروژه‌های آموزش و پرورش در بابلسر شد.
حسن‌زاده اظهار امیدواری کرد که با توجه به رایزنی‌های انجام شده و اعلام موافقت رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تخریب مدرسه قدیمی روستای اسی‌کلا و ساخت مدرسه جدید از اوایل تابستان آغاز شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش در بازدید از مدرسه مشارکتی ۱۲ کلاسه هادیشهر نیز در جریان روند ساخت این مدرسه قرار گرفت و قول تامین اعتبار برای تکمیل این پروژه را داد. مدرسه ۱۲ کلاسه هادیشهر در زمینی ۳ هزار متری به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال که از طرف یکی از نیکوکاران منطقه اهدا شد ساخته شده است.
رخشانی‌مهر در حاشیه این بازدید گفت: ساخت این پروژه به عنوان یکی از مجهزترین مدارس مازندران سال ۱۳۹۷ در زمین اهدایی توسط آقای مهدی‌تبار یکی از نیکوکاران منطقه آغاز شد و اکنون در پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد قرار دارد.
وی اظهار کرد: از اعتبارات سال ۱۳۹۹ برای این پروژه ۱۴ میلیارد ریال تخصیص داده شد و در اختیار پیمانکار قرار گرفت. در حال حاضر برای ادامه پروژه نیاز به انعقاد قرارداد جدید است که اداره کل نوسازی مدارس مازندران مراحل ثبت قرارداد جدید را انجام خواهد داد تا پروژه ادامه یابد.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: این پروژه از اعتبارات دولتی سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ به این مرحله رسید و اعتبار مورد نیاز تکمیل آن را نیز از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ تامین می‌کنیم.
رخشانی‌مهر افزود: با توجه به محدودیت زمانی تا آغاز سال تحصیلی جدید، مدرسه تا مهر به بهره‌برداری نمی‌رسد. اما در صورت مناسب بودن سرعت اجرای پروژه در دهه فجر ۱۴۰۰ شاهد بهره‌برداری از این پروژه مجهز  آموزشی خواهیم بود.
کانون فرهنگی آموزشی بخش بهنمیر به عنوان تنها مرکز فرهنگی این بخش نیز یکی از پروژه‌های نیمه‌کاره اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس مازندران است که معاون وزیر آموزش و پرورش در سفر به بابلسر و فریدونکنار از آن بازدید کرد. عملیات اجرایی این پروژه در زمین اهدایی یکی از نیکوکاران سال ۱۳۸۸  با اعتبارات استانی این سازمان آغاز و سال ۱۳۹۱ متوقف شد. اما با پیگیری اداره کل نوسازی مدارس مازندران از سال ۱۳۹۸ اجرای پروژه از سر گرفته شد.
رئیس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور در بازدید از مرکز فرهنگی آموزشی اظهار کرد: این پروژه از سال ۱۳۹۷ با پیگیری مسئولان شهرستان و استان در ردیف پروژه‌های دارای اعتبار ملی قرار گرفت و سال ۱۳۹۹ برای آن اعتبار تخصیص داده شد.
رخشانی‌مهر افزود: با وجود این که وظیفه سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور ساخت مدرسه است در این قبیل پروژه‌های آموزشی و فرهنگی نیز مشارکت داریم. برای تکمیل این پروژه نیز تلاش بر این است که اعتبارات مورد نیاز  را تامین کنیم تا مردم بخش بهنمیر از مزایای یک کانون فرهنگی مجهز بهره‌مند شوند. البته از مسئولان شهر نیز انتظار داریم در بخش‌هایی از پروژه مانند زیباسازی یا محوطه‌سازی همکاری کنند.
شهردار و رئیس شورای شهر بهنمیر هم در این بازدید ضمن اشاره به مشارکت اداری برای اجرای این پروژه خواستار تامین اعتبار دولتی برای تکمیل پروژه شدند.
مدرسه ۱۲ کلاسه شهید فرجی بابلسر نیز یکی دیگر از پروژه‌های بازدید شده در این سفر بود که دو سال پیش پس از هشت سال وقفه در عملیات اجرایی با تخصیص اعتبار بخش دولتی ساخت آن از سر گرفته شد و با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال ساخت است و به گفته پیمانکار حدود ۷۰ میلیارد ریال برای تکمیل آن نیاز است.
رئیس سازمان نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس مازندران درباره این پروژه اظهار داشت: تامین اعتبار این پروژه در اعتبارات ۱۴۰۰ لحاظ می‌شود.
رخشانی‌مهر افزود: یک سری مسائل حقوقی نیز برای برداشتن موانع پیشروی اجرای این پروژه وجود دارد که توسط همکاران در اداره کل برطرف خواهد شد.

هنرستان حجت

بازدید از هنرستان خیرساز حجت با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز از دیگر برنامه‌های معاون وزیر در این سفر بود.
ساخت این پروژه از  اواخر سال ۱۳۹۵ آغاز شد و تا پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰ درصد توسط خیر مدرسه‌ساز اجرا شد که اجرای باقیمانده پروژه در تعهدات اداره کل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس مازندران است.
رئیس اداره آموزش و پرورش فریدونکنار در این بازدید با اشاره به نقش تکمیل این هنرستان در کاهش تراکم دانش‌آموزی مدارس شهرستان گفت: ۶۷ درصد دانش‌آموزان فریدونکنار در ۵۱ درصد مدارس ما تحصیل می‌کنند و در صورت تکمیل این هنرستان این تراکم کمتر خواهد شد.
اسماعیل‌زاده اظهار کرد: قرار است در این هنرستان با توجه به نیاز جامعه کشاورزی شهرستان رشته‌ مکانیک ماشین‌آلات کشاورزی در کنار رشته‌های مکانیک خودرو و برخی رشته‌های دیگر راه‌اندازی شود.
وی با اشاره به مشکل تغییر کاربری زمین هنرستان و نداشتن امتیازات آب و برق خاطرنشان کرد: سال ۱۳۹۴ تصمیم در نشست با شورای شهر و شهرداری تصویب شد که کاربری این زمین تغییر داده شود. اما این مصوبه اجرا نشد و قرار است با لحاظ کردن تخفیف از طریق ماده صد کاربری تغییر داده شود.
رخشانی مهر نیز در بازدید از این هنرستان گفت: اگر این پروژه در برخی موارد مانند تغییر کاربری و ارائه امتیازات زیرساختی منع قانونی و حقوقی نداشته باشد منعی برای تکمیل و بهره‌برداری از آن در سال جاری و نهایتا تا دهه فجر ۱۴۰۰ نمی‌بینیم.
رخشانی‌مهر افزود: البته نکاتی فنی مانند خیابان ورودی آن و برخی مسائل جزئی درباره این هنرستان وجود دارد که باید پس از  مشورت با کارشناسان برطرف شود.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور  در این سفر از یک مدرسه تخریبی دیگر در فریدونکنار با ۴۰ سال قدمت نیز بازدید کرد.


آخرین خبرها...