694
کد خبر: 402
برچسب‌های خبر: - گلوگاه - قلعه پايان
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
____________________

حدود ۱۵ هزار کلاس درس نیمه دوم امسال در کشور افتتاح شد




رییس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت که از مهر ماه امسال تا پایان دهه فجر ۱۴ هزار و ۷۰۰ کلاس درس در مناطق مختلف کشور بهره‌برداری و تحویل آموزش و پرورش شده است.

به گزارش روابط عمومي اداره كل نوسازي مدارس مازندران ،مهراله رخشانی مهر در مراسم افتتاح مدرسه ۶ کلاسه روستای قلعه پایان شهرستان گلوگاه در استان مازندران افزود : همچنین در این مدت ۱۸۰ طرح ورزشی دانش آموزی هم در کشور افتتاح شده است.

وی هزینه ساخت کلاس های درس و طرح های ورزشی را ۳۸ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش از کمک ۲۵ هزار میلیارد ریالی خیران مدرسه ساز در سال جاری خبر داد و گفت که این مبلغ حدود ۷۰ درصد بیشتر از تعهد محقق شده خیران در سال ۹۸ است.

وی گفت که خیران مدرسه ساز در سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد ریال برای مدرسه سازی کمک کرده بودند.

رخشانی مهر با قدردانی از مشارکت خیران در مدرسه سازی ، از تلاش برای بهره گیری بیشتر از ظرفیت این بخش خبر داد و گفت : طرحی داریم که اگر پروژه آموزشی در مناطق روستایی و محروم با ۳۰ درصد مشارکت خیران و در مناطق شهری با ۵۰ درصد مشارکت خیران ساخته شود ، سازمان نوسازی مدارس برای تکمیل کار وارد عمل می شود.

وی افزود : نوسازی مدارس امسال بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال برای پروژه های خیرساز هزینه کرده است که سهم استان مازندران ۷۰۰ میلیارد ریال بوده است.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور همچنین گفت که از محل اعتبارات ملی نیز تاکنون حدود یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای استان مازندران تامین شده است.

وی با اعلام این که دست سازمان نوسازی مدارس برای مهر ماه سال آینده در مازندران پر است ، توضیح داد : تعداد  قابل توجهی از پروژه های نیمه تمام که راکد بود و عمر راکد بودن آنها هم به بیش از هفت سال هم می رسد ، فعال شده است.

رییس سازمان نوسازی مدارس  با همراهی جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی ، مهر مدرسه ۶ کلاسه روستای قلعه‌پایان شهرستان گلوگاه را افتتاح کرد.

برای این مدرسه که راه روشن فردا نام دارد ۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و کمک های خیران هزینه شده است.

 


آخرین خبرها...