962
کد خبر: 385
برچسب‌های خبر: - بازدید - رخشانی مهر - معاون وزیر - بازدید از غرب استان
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
____________________

مهراله رخشانی‌مهر در بازدید از پروژه‌های غرب مازندران تاکید کرد: اجرای کامل استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی مدارس


مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر آموزش و پرورش پس از بازدید از پروژه‌های شهرستان‌های غرب مازندران، در جلسه شورای آموزش و پرورش رامسر بر ادامه استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی مدارس تا جمع آوری کامل بخاری‌های نفتی و غیر‌استاندارد تاکید کرد.

اجرای کامل استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی مدارس

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در سفر به مازندران از پروژه‌های در دست اجرای شهرستان‌های رامسر، تنکابن و عباس‌آباد بازدید کرد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان رامسر که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با تاکید بر ادامه استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی تا برچیدن کامل بخاری‌های نفتی و وسایل گرمایشی غیراستاندارد مدارس، از حمایت های دولت و مجلس شورای اسلامی در توجه به این بخش قدردانی کرد.

مهراله رخشانی‌مهر با بیان اینکه درسال های 1398 و 1399 افزایش اعتبارات سهم عوارض گاز در تامین و استانداردسازی سامانه های گرمایشی مدارس از 20 درصد به 50 درصد منجر به استانداردسازی وسایل گرمایشی تعداد بسیار زیادی از کلاس های درس شد افزود: این سهم در لایحه بودجه سال آتی نیز 40 درصد پیش بینی شده‌است.

وی اظهار کرد: در خصوص پروژه های نیمه تمام که در اولویت اقدامات سازمان نوسازی مدارس قرار دارد می بایست پروژه های سال 1399 تکمیل شود و شروع پروژه های جدید منوط به هماهنگی، اولویت بندی و نیازسنجی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده تلاش می‌کنیم پروژه ‌های ملی حتما تامین اعتبار و تکمیل شوند.

رخشانی‌مهر بابیان اینکه مساله اصلی در این مورد طرح‌های نیمه‌تمام استانی است، اضافه کرد: با توجه به حمایت ویژه دولت از پروژه‌های خیری و تخصیص ردیف اعتبارات مشارکت خیرین، در خصوص این طرح‌های نیمه‌تمام می‌توان از مشارکت خیرین بهره جست تا زمینه تامین اعتبار و تکمیل آنها فراهم شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بیشتر پروژه‌های مسکوت مانده در سالهای 1389، 1390 و 1391 آغاز شده اند، اظهار کرد: از سال 97 با فعالیت های صورت گرفته و تخصیص صد‌در‌صدی اعتبارات توانستیم بسیاری از این پروژه‌ها را پیش برده و تکمیل نماییم. به طوریکه سهم سازمان نوسازی مدارس کشور در اعتبارات پیوست یک بودجه عمرانی کشور به 4.50 درصد در لایحه بودجه سال آینده افزایش یافته است.

رخشانی‌مهر در پایان با بیان اینکه پس از گذشت چندسال سیستم‌های گرمایشی مدارس ممکن است دچار فرسودگی شوند بر اهمیت نگهداری و حفظ سامانه‌ها توسط ادارات آموزش و پرورش مطابق با سند تحول و دستورالعمل مدیریت، تعمیر و نگهداری فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی تاکید کرد.

گفتنی است در این سفر پروژه های شهید منتظری و شهید مرادکلاری کلارآباد در شهرستان عباس آباد، پروژه تخریب و بازسازی شاقوزکتی، مدرسه سنایی خرم آباد، پروژه‌های 12 کلاسه شهید بهشتی و زهرا علامه در شهرستان تنکابن و مدرسه 12 کلاسه شبانه روزی رامسر مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

 


آخرین خبرها...