779
کد خبر: 384
برچسب‌های خبر: - خانم مهاجری - معاون برنامه ریزی وامور مشارکت های مردمی - سازمان نوسازی مدارس کشور - جلسه مجمع خیرین مدرسه ساز
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
____________________

معاون سازمان نوسازی مدارس کشور در مجمع خیرین مدرسه ساز استان مازندران: کرونا فرصتی برای نگاه جدید به فضاهای هوشمند در مدارس ایجاد کرد


معاون برنامه‌ریزی و امور مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور که در جلسه مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان مازندران حضور یافت، با اشاره به شرایط زیست بوم جدید گفت: کرونا فرصتی برای نگاه جدید به ایجاد فضاهای هوشمند در مدارس ایجاد کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس مازندران؛ "فاطمه مهاجرانی" افزود: امروز که ویروس کرونا شرایط جدید تاریخی ایجاد کرده، باید به این شرایط با دید همه‌جانبه بنگریم. این نگاه همه‌جانبه یعنی اینکه هم تهدیدهای ایجاد شده و هم فرصت‌های ایجاد شده را به صورت همزمان مدنظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه کرونا ما را به آینده پرتاب کرد، گفت: امروز در کشور با چندین میلیون دانش‌آموزی روبرو هستیم که به ابزارهای هوشمند دسترسی ندارند و خیرین و نهادها در حال تهیه تبلت و گوشی جهت آموزشی مجازی برای آنها هستند. رقم بسیار بزرگی است ولی خیرین عزیز در حال تلاش هستند و امروز مهم‌ترین موضوع مجامع خیرین تهیه ابزارهای هوشمند برای دانش آموزان است.

مهاجرانی در همین زمینه ادامه داد: اما در کنار این باید به تهدیدهای فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان نیز توجه کنیم. درواقع کرونا موجب شد یکبار به طور جدی به این بیندیشیم که نقش اتاق فناوری یا یک فضای هوشمند در مدارس چگونه است؟ چیزی که سالها به طور جدی به آن فکر نکردیم و امروز کرونا این فرصت را به وجود آورده که برای ایجاد یک فضای هوشمند در مدارس طرح و برنامه جدی و عملیاتی ارائه کنیم.

معاون سازمان نوسازی مدارس کشور عدالت آموزشی را در این بحث بسیار مهم دانسته و تصریح کرد: نباید فقط به این فکر کنیم که فیزیک مدرسه چگونه است. درون مدرسه و آنچه در کلاس درس اتفاق می‌افتد مهم‌تر است و در همین زمینه است که تاکید می‌کنم باید به ظرفیت‌های فناوری بیشتر توجه کنیم. کرونا شاید تا چندین سال باقی بماند اما نباید در گذشته باقی بمانیم.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت عظیم مجامع خیرین مدرسه‌ساز خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل بحث نگهداشت مدرسه است که در این زمینه باید بین آموزش و پرورش، نوسازی مدارس، مجامع خیرین، والدین و شورای مدرسه تعامل، اعتماد و همکاری وجود داشته باشد. درواقع این مهم با بخشنامه حل نمی‌شود و چیزی از جنس فرهنگ و گفتگو می‌تواند بستر تعاملی و تمرین گفتگو و کار مشورتی در این حوزه باشد.

 


آخرین خبرها...