1076
کد خبر: 383
برچسب‌های خبر: - خانم مهاجرانی - معاون برنامه ریزی وامور مشارکت های مردمی - سازمان نوسازی مدارس کشور
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
____________________

جشنواره مجازی خیرین مدرسه‌ساز بهمن‌ماه برگزار می‌شود


معاون برنامه‌ریزی و امور مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور اعلام کرد که امسال جشنواره خیرین مدرسه‌ساز به صورت مجازی در بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

 به گزارش روابط عمومی : فاطمه مهاجرانی معاون برنامه ریزی و امورمشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشورباتفاق مهندس قورچی بیگی ، طی سفر یکروزه به استان مازندران با کارکنان اداره‌کل نوسازی مدارس این استان دیدار و گفتگو کرد.

فاطمه مهاجرانی در جلسه شورای معاونین این اداره کل با بیان اینکه انتظار از مازندران به دلیل قدمت بالای تاریخی‌اش و نقش پررنگی که در ساخت فرهنگ ایران دارد، بالاست، گفت: «این نگاه که ستاد حالش خوب است و استان‌ها حالشان خوب نیست اما وضعیت خوب است، نگاه مطرودی است. نگاه سیستمی یعنی همه با هم در حال کار هستند ستاد نه نمی‌تواند و نه باید جای استان کار کند. وظیفه ستاد پیگیری مشکلات استان‌هاست

او با اذعان به اینکه ظرفیت مادی استان مازندران بالاست، از نوسازی مدارس استان خواست با قطب‌های تولیدی بزرگ استان برای مشارکت رایزنی کند.

مهاجرانی اعلام‌کرد که جشنواره خیرین مدرسه‌ساز امسال در بهمن‌ماه به صورت مجازی است و در حال برنامه‌ریزی هستیم که در دفتر استانداران و به صورت همزمان در دفتر وزیر برگزار شود.

اوتأکید کرد که استان‌ها از خیریانی که هرچند کوچک کمک کرده‌اند نیز قدردانی کنند.

در ابتدا این جلسه مدیرکل نوسازی مدارس مازندران با تقدیر وتشکر از سفر معاون برنامه ریزی وامور مشارکت های مردمی نوسازی مدارس کشور وهیئت همراه به استان مازندران به ارائه توضیحاتی در مورد وضعیت کلی مازندران پرداخت و گفت:  مازندران ۲۲ شهرستان و ۳۳ منطقه آموزش و پرورش با ۵۴۰ هزار نفر جمعیت دانش آموزی دارد که ۴۲۰ هزار نفر از این تعداد یعنی ۷۸ درصد در مدارس دولتی و ۱۲۰ هزار نفر در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.

وی افزود: از سال ۹۶ تاکنون ۷۹۱ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان شد

قربانعلی شیرزادگفت: «نرخ رشد جمعیت استان مازندران ۱.۳۳ است که از میانگین کشوری یعنی 1.2، بیشتر است. نرخ رشد دانش‌آموزی استان نیز 1.36 درصد و میانگین کشور یک درصد است. از سال 93-99 تا 98-99 آمار دانش آموزان رشد صعودی داشته است

شیرزاد اعلام‌کرد که از سال 96 تا کنون 136 پروژه در قالب 791 کلاس با بیش از 126 هزار مترمربع تحویل آموزش و پرورش داده شد.

به گفته او در طرح تخریب و بازسازی و مقاوم سازی مدارس فاقد استحکام، 6800 کلاس درس تخریبی بر اساس اطلاعات میدانی شناسایی شد، حدود 3700 کلاس درس نیز نیاز به مقاوم‌سازی داشت که در نهایت 3040 کلاس درس تخریبی دوباره ساخته و 1750 کلاس درس نیز مقاوم سازی شد.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران به تحصیل دانش‌آموزان برخی از روستاهای استان در مدارس پیش‌ساخته کانکسی اشاره کرد و مجموع آنان را 21 مدرسه اعلام کرد که موقتا دانش‌آموزان در این مدارس تحصیل می‌کنند و نوسازی در صدد جمع آوری آن‌ها و ساخت مدرسه است.

شیرزاد با اشاره به مشارکت ۲ هزار و ۳۴ خیر در امر مدرسه‌سازی و مدرسه‌‌یاری گفت: «در حال حاضر آموزش و پرورش استان 164 پروژه نیمه‌تمام در قالب 764 کلاس درس با زیربنای 163 هزار مترمربع دارد که تکمیل آن 500 میلیارد تومان نیاز به اعتبار دارد

به گفته شیرزاد از سال ۹۲ تا پایان شهریور ۹۹، ۲۷۹ پروژه مردمی مشارکتی در قالب هزار و ۶۶۴ کلاس درس با زیربنای ۲۴۱ هزار و ۸۷۰ مترمربع به بهره‌برداری رسیده است.

 حضور در جلسه هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان مازندران از دیگر برنامه های سفر خانم دکتر مهاجرانی معاونت برنامه ریزی و امور مشارکتهای سازمان نوسازی مدارس کشور به استان بود


آخرین خبرها...