574
کد خبر: 358
برچسب‌های خبر: - بازدید - بند پی شرقی -
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
____________________

با هدف بررسی راهکارهای اجرایی شدن طرح آجر به آجر صورت گرفت


مدیرکل نوسازی مدارس مازندران، مدیر آموزش و پرورش ،بخشدارشهرستان وشهرداربند پی شرقی با هدف هم اندیشی و بررسی راه‌های دستیابی به اهداف تعریف شده در طرح آجر به آجر و جلب مشارکت های مردمی و انسانی در امر مدرسه سازی و توسعه فضاهای آموزشی دیداری صمیمانه داشتند

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس مازندران ،قربانعلی شیرزاد گفت: طرح اجر به آجر استراتژی جدید نظام آموزشی برای توسعه فضای آموزشی است که مبتنی بر تامین مالی جمعی و کار مشارکتی در توسعه ، تجهیز و نوسازی فضای آموزشی است .

وی اظهار کرد: تمرکز استراتژی اجر به آجر بر کمک های خرد مردم بوده و به دنبال وحدت رویه و نگاه جمعی در امر مدرسه سازی و تجهیز است.

قربانعلی شیرزاد لازمه اجرایی شدن این استراتژی فرهنگ سازی و دغدغه مند ساختن مردم و نسل های مختلف نسبت به فضای تعلیم و تربیت و مدرسه سازی بوده و استفاده از ظرفیت رسانه ای و فضای مجازی را در محور خود دارد.

فضای مجازی و ظهور فناوری های نوظهور ارتباطی می تواند در ایجاد دغدغه مندی مردم نسبت به نوسازی فضای آموزشی از نقش محوری در استراتژی اجر به اجر برخوردار است.

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس مازندران اظهار داشت: همچنین ایجاد شبکه ارتباطی میان خیریه ها و ذی نفعان خود در استراتژی اجر به آجر تعریف جدیدی پیدا کرده که حمایت جدی همگانی را می طلبد. طرح آجر به اجر یعنی جمع سپاری و اینکه هر ایرانی می تواند به اندازه یک اجر در امر مدرسه سازی نقش داشته باشد.

 وی ادامه داد: جلب مشارکت شرکت ها و سازمان های خصوصی و دولتی و جلب مشارکت های مسئولیت های اجتماعی مانند اصناف  پزشکان ، جلب حمایت سازمان های دولتی و همچنین ایرانیان خارج از کشور از دیگر برنامه های طرح آجر به آجر است.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان بند پی شرقی ضمن ابراز خرسندی از ورود موثر و مطلوب خیرین نیک اندیش و قدردانی از همه تلاش‌های صورت گرفته ،خاطر نشان کرد: رشد و ارتقاء سهم خیرین در ادامه فرآیند های قبلی بسیار مهم است و می‌توانیم با شفاف‌سازی و تشریح و تبیین طرح‌ و وضعیت موجود فضاها در استان در این حوزه قدم‌های بزرگی برداریم

وی بر ایجاد شبکه داوطلبان مدرسه ساز و حفظ و توسعه شبکه بزرگ خیرین مدرسه ساز تاکید و اظهارداشت: در سایه فرهنگ سازی و برگزاری جلسات همفکری در تحقق این برنامه می توانیم از کمک ها و مشارکت مجموعه عظیم فرهنگیان ،دانش‌اموزان ،اولیای آنان و همه مخاطبان آموزش و پرورش به نیکی بهره جست

در خاتمه مهندس شیرزاد به همراه مدیر آموزش وپرورش پند پی شرقی از مدرسه تخریبی بریتک ودیگر مدارس منطقه بازدید بعمل آوردند.

021.jpg


آخرین خبرها...