569
کد خبر: 350
برچسب‌های خبر: - نشست خبری - طرح آجربه آجر - مشترک آموزش وپرورش
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
____________________

طرح «آجر به آجر» به دنبال یارگیری برای مدرسه‌سازی است


مدیرکل نوسازی مدارس مازندران به فعالیت ۱۸۴۵خیر مدرسه‌ساز در استان اشاره کرد و گفت: همه‌ی سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مازندران می‌توانند در مدرسه‌سازی سهیم باشند ازاین‌رو دغدغه‌مند کردن مردم در حوزه مدرسه‌سازی را با اجرای طرح«آجر به آجر» در دستور کار داریم.

به گزارش روابط عمومی  اداره کل نوسازی مدارس مازندران؛ «قربانعلی شیرزاد» در نشست خبری مشترک با سعدی پور مدیرکل آموزش وپرورش استان مازندران  با محوریت طرح آجر به آجر، اظهار کرد: این طرح به‌منظور زمینه‌سازی برای مشارکت افراد خیر با هر سطح از توان مالی، در مدرسه‌سازی آغازشده و در قالب آن آحاد جامعه با هر میزان درآمد و در هر سطح و طبقه‌ای می‌توانند حتی با اهدای هزینه خرید یک آجر، در مدرسه‌سازی سهیم شوند.

شیزاد افزود: سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی، تدوین و تصویب‌شده است که زیر نظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری یکی از زیر نظام‌های اصلی این سند محسوب می‌شود. با عنایت به اینکه زیر نظام مذکور برجذب مشارکت حداکثری سازمان‌ها و نهاده‌ای دولتی و غیردولتی و کمک‌های مردمی و تنوع‌بخشی و توسعه روش‌های مشارکت خیرین در طراحی، ساخت، مقاوم‌سازی و تجهیز و نگهداری فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی تأکید دارد، بسته تحولی مشارکت‌های مردمی (آجر به آجر) در دستور کار قرارگرفته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران با اعلام اینکه سازوکار بحث خیرین مدرسه‌ساز از سال ۷۷در کشور تدارک دیده شد، و در بحث ساخت مدارس با کمک خیرین در آجر به آجر مشارکت حداکثری همه مردم مدنظر است، تصریح کرد: آموزش‌وپرورش متعلق به همه اقشار جامعه است، با این طرح در حال اشاعه، تبیین و نهادینه کردن سهیم بودن مردم بوده و تنها ساخت مدرسه توسط خیر را پیگیر نیستیم بلکه در اندیشه جلب مشارکت حداکثری مردم هستیم.

این مسئول با بیان اینکه برای ترویج این طرح، تمرکز ما روی فضای مجازی است و امیدواریم دستگاه‌ها و نهادهای دولتی در راستای مسئولیت اجتماعی کمک‌کار ما باشند و در این راستا مانور مسئولیت‌پذیری اجتماعی را با اجرای این طرح پیگیر هستیم، ادامه داد: امید داریم با کمک رسانه‌ها مردم مازندران پای‌کار بیایند تا این طرح به‌صورت گسترده معرفی و مشارکت مردم را جلب کنیم و فرهنگ‌سازی صورت بگیرد. برای مدرسه‌سازی هزار و ۸۴۵خیر حقیقی و حقوقی در استان داریم.

شیرزاد با بیان اینکه همه ی سه میلیون و ۲۰۰هزار نفر جمعیت استان مازندران می‌توانند در مدرسه‌سازی سهیم باشند و ازاین‌رو دغدغه‌مند کردن مردم در حوزه مدرسه‌سازی مدنظر ما است، خاطرنشان کرد: تمرکز ما روی فضای مجازی است و برای ترویج این طرح با تولید و انتشار محتوا تلاش داریم مردم به این طرح بپیوندند. همچنین اجرای طرح قلک مهربانی را در دستور کارداریم.

این مسئول با بیان اینکه با توجه به اینکه امکان برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در شرایط کرونا فراهم نیست امید داریم با ریشه‌کنی کرونا این مهم محقق شود و تلاش داریم از هم‌وطنان مقیم خارج از کشور هم مشارکت‌هایی جذب کنیم، گفت: گروه جهادی علمدار و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا در حال ساخت مدارس در مناطق کم برخوردار استان هستند و با اجرای طرح آجر به آجر به دنبال یارگیری برای افزایش سرانه فضای آموزشی استان هستیم.

شیرزاد اعلام کرد: ۳۰درصد کلاس درس استان به لحاظ استاندارها غیر ایمن و تخریبی هستند، ۱۲درصد نیازمند مقاوم‌سازی و ۱۸درصد تخریبی هستند، پروژه‌های آموزشی و پرورشی بلاتکلیف نداریم پروژه‌های شنا «استخر دانش‌آموزی» بلاتکلیف داریم.

 وی در خاتمه گفت: در ادامه کار، ۲۲فضای آموزشی برای سال تحصیلی جدید بهره‌برداری می‌شود، ۶۵پروژه آموزشی و پرورشی با ۴۸۰کلاس درس برای آموزش‌وپرورش استان تا پایان سال آماده می‌کنیم.

مشترک.jpg

آخرین خبرها...