622
کد خبر: 337
برچسب‌های خبر: - با حضور استاندار مازندران؛ مجتمع بومگردی دانش‌آموزی ورسک سوادکوه افتتاح شد
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
____________________

با حضور استاندار مازندران؛ مجتمع بومگردی دانش‌آموزی ورسک سوادکوه افتتاح شد


مجتمع بومگردی دانش آموزی ورسک سوادکوه عصر امروز با حضور استاندار مازندران، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل نوسازی مدارس، فرماندار سوادکوه، رئیس سازمان دانش‌آموزی استان و دیگر مسئولان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس مازندران؛ استاندار مازندران در این مراسم انجام پروژه مجتمع آموزشی گردشگری ورسک را نمونه‌ مطالبه‌گری و رسیدن به هدف دانست که نشان داد می‌توان از ظرفیت‌های خالی، ظرفیت پر ساخت و در تنگناها کار بزرگ انجام داد.

احمد حسین‌‌زادگان اهمیت این پروژه را در توجه به سازمان‌های مردم‌نهاد و غیردولتی و توسعه اجتماع‌محور برشمرد و گفت: باید به این نتیجه برسیم که دولت‌ موضوعات مختلف آموزشی، فرهنگ، اقتصاد و آسیب‌ها و غیره را با کمک مردم حل کند و دولت قرار نیست که اقتصاد را اداره کند بلکه باید بسترسازی و پیش‌ساخت‌ها را آماده کند و تحویل بخش خصوصی و تشکل‌های مردم‌نهاد دهد تا آن‌ها بر اساس اهداف حوزه‌های فعالیت خود، باری از روی دولت بردارند.

او با تاکید بر اولوبت‌بخشی به افزایش کمی و کیفی تشکل‌های مردم‌نهاد، سازمان دانش‌آموزی را یکی از سازمان‌های غیردولتی برشمرد که ظرفیت قانونی دارد و می‌توان در سیاست‌گذاری آن نقش‌آفرینی کرد و ادامه داد: باید تمام ۵۰۰هزار دانش‌آموز مازندران عضو این تشکل شوند، اگر می‌خواهیم که جامعه به محیط زیست و گردشگری اهمیت دهد، مصرف انرژی بهینه شود، جوانان آموزش‌های مهارتی ببینند و فرهنگ‌‌سازی شود از طریق آموزش و پرورش ممکن است.

استاندار مازندران با بیان اینکه یک بخش آموزش‌وپرورش، آموزش است، بخش مهم‌تر آن را تربیت نسل آینده برشمرد که آموزش مهارت‌ها و مشارکت‌های اجتماعی از اولویت‌های آن است و کار اصلی سازمان دانش‌آموزی هم همین عنصر تربیت است.

او به اهمیت گردشگری در توسعه استان اشاره کرد و با انتقاد از اینکه به گردشگری دریایی، گردشگری دینی، طبیعت‌گردی و بوم‌گردی توجه نشده است، از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خواست که برای ظرفیت‌های آموزش و پرورش برنامه‌ریزی کند.

حسین‌زادگان انجام پروژه مجتمع آموزشی گردشگری ورسک را نمونه‌ی مطالبه‌گری و رسیدن به هدف دانست و گفت: متاسفانه بروکراسی زاید باعث می‌شود کارها با تاخیر انجام شود. این پروژه اما نشان داد که می‌توان از ظرفیت‌های خالی، ظرفیت پر ساخت و در تنگناها کار بزرگ انجام داد.

استاندار با تاکید بر اینکه این مرکز می‌تواند برای تمام کشور الگو باشد تصریح کرد: که از این دست پروژه‌ها باید دست‌کم یکی در هر شهرستانی داشته باشیم و سازمان دانش‌‌آموزی به عنوان متولی در هر شهرستان مشغول به این کار شود. و همچنین در ارتباط با تشکل های مردم‌نهاد افزود: برایشان کاغذبازی و لجاجت نکنیم و با گفتگو و بر اساس عقلانیت و انصاف تصمیم‌گیری کنیم.

مجتمع آموزشی و گردشگری ورسک واقع در شهرستان سوادکوه، مجموعه‌ای متشکل از سه ساختمان اقامتگاه، رستوران و موزه- مدرسه است که پیش از این مدرسه راهنمایی شبانه‌روزی حضرت زینب بوده و سال‌هاست که خالی از دانش‌آموز است. سازمان دانش‌آموزی مازندران کار تعمیر و بازسازی این مکان را از آبان ماه ۹۸آغاز کرد. این مرکز ۷سوئیت و ظرفیت پذیرش ۸۰مهمان را دارد و نزدیکی آن از نظر جغرافیایی به آبشار و خط راه‌آهن و رودخانه بر جاذبه‌های گردشگری آن می‌افزاید


آخرین خبرها...