779
کد خبر: 321
برچسب‌های خبر: - جلسه اقماری قطب ۲ روسای آموزش وپرورش
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
____________________

طرح آجر به آجر تحولی تازه در نوسازی مدارس خواهد بود


به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس مازندران؛ "قربانعلی شیرزاد" در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطققطب۲ مازندران که با حضور مدیران کل  نوسازی مدارس وآموزش وپرورش استان در لاریجان برگزار شد، اظهار کرد: تمرکز استراتژی اجر به آجر بر کمک های خرد مردم بوده و به دنبال وحدت رویه و نگاه جمعی در امر مدرسه سازی و تجهیز است.

به گفته او لازمه اجرایی شدن این استراتژی فرهنگ سازی و دغدغه مند ساختن مردم و نسل های مختلف نسبت به فضای تعلیم و تربیت و مردسه سازی بوده و استفاده از ظرفیت رسانه ای و فضای مجاری را در محور خود دارد.

فضای مجازی و ظهور فناوری های نوظهور ارتباطی می تواند در ایجاد دغدغه مندی مردم نسبت به نوسازی فضای آموزشی از نقش محوری در استراتژی اجر به اجر برخوردار است.

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس مازندران  اظهار داشت: همچنین ایجاد شبکه ارتباطی میان خیریه ها و ذی نفعان خود در استراتژی اجر به آجر تعریف جدیدی پیدا کرده که حمایت جدی همگانی را می طلبد. طرح آجر به اجر یعنی جمع سپاری و اینکه هر ایرانی می تواند به اندازه یک اجر در امر مدرسه سازی نقش داشته باشد.

شیرزاد افزود: راه اندازی سامانه مردمی توسعه مدارس و معرفی ان به عنوان درگاه اصلی دریافت مشارکت، فعالیت موثر در رسانه ای اجتماعی متناسب با گروه های مختلف مخاطب ، راه اندازی کمپین های مختلف با محوریت افراد مشهور ، حضور گسترده و پیوسته در رسانه های مختلف همراه با برنامه ریزی محتوایی متناسب با انگیزه نسل های متفاوت، پیاده سازی طرح قلک مهربانی در مدارس برگزاری مسابقات در جشنواره ها با هدف فرهنگ سازی و دریافت مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت های استانی از برنامه های استراتژی آجر به آجر است .

وی ادامه داد: جلب مشارکت شرکت ها و سازمان های خصوصی و دولتی و جلب مشارکت های مسئولیت های اجتماعی مانند اصناف  پزشکان ، جلب حمایت سازمان های دولتی و همچنین ایرانیان خارج از کشور از دیگر برنامه های طرح آجر به آجر است.

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس مازندران اظهار داشتن: در چندسال اخیر رشد اعتبارات در بخش مشارکت های مردمی داشتیم که در سال 99 یک هزا رو 135 درصد رشد رسید و طبیعتا برای سهم بری مناسب مازندان از اعتبارات ملی باید استان در امر مدرسه سازی فعال تر شود.

شیرزاد بر حمایت و فعالیت بیشتر مردم در امر مدرسه سازی برای سهم بری از اعتبارات دولت تاکید کرد و گفت: فرصت زیادی باقی نمانده و باید از همین حالا وارد عمل شد.


آخرین خبرها...