524
کد خبر: 266
برچسب‌های خبر: - جلسه فصلی با مدیران وروسای ادارات آموزش وپرورش
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
____________________

فعال شدن بیش از 95 درصد از پروژه‌های راکد در سال تحصیلی جدید


قربانعلی شیرزاد در گردهمایی فصلی(مشترک) شورای معاونان اداره‌کل آموزش وپرورشاستان با مدیران و روسای شهرستان‌ها و مناطق گفت: بخش عمده مشکلات در بخش تعمیر و تجهیز مدارس به اعتبارات استانی مربوط است و مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق باید با فرمانداران به‌عنوان رییس شورای آموزش و پرورش، تعامل سازنده داشته باشند چون تخصیص 15 درصد اعتبارات شهرستان‌ها، در اختیار فرمانداران است.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس مازندران «شیرزاد» همچنین گفت: در جشنواره مجمع خیران امسال، تعهد خیران مازندران، رشد 77 درصدی داشت و رتبه مازندران در بین استان‌های کشور 13 است اما اگر براساس جمعیت استان این ارزیابی انجام شود، رتبه ما هفتم است.

وی همچنین گفت:  در سال  جاری 20 تفاهم‌نامه خیران در خصوص ساخت مدارس منعقد شد که 13 مورد آن در حال اجراست و عمده آن در 9شهرستان و منطقه ساری ناحیه 1 (2پروژه )، قائم‌شهر(5 پروژه)، بابل ( 6 پروژه )، رامسر (2پروژه)، آمل، نوشهر، جویبار، عباس‌آباد و چهار‌دانگه هر کدام (1پروژه) .است.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران همچنین به موضوع جمع‌آوری بخاری‌های غیراستاندارد اشاره و خاطرنشان کرد:  در بحث ایمن‌سازی سیستم گرمایشی مدارس از سال 92 تاکنون بیش از 88 میلیارد تومان هزینه شد و در همین راستا بیش از 9800 سیستم گرمایشی مداری ایمن‌سازی شد ضمن این‌که 167 کلاس هنوز بخاری نفتی دارد و مناطق صعب‌العبوری است که هنوز به گاز دسترسی ندارند و ما نیز به دنبال جایگزینی آن با رادیاتورهای برقی و سیستم هوای کوره گرم هستیم. 

قربانعلی شیرزاد،همچنین باتوجه به این‌که در برخی روستاها نیز گازرسانی انجام شد و حتی علمک‌ها نصب شد اما هنوز گاز مدرسه وصل نشد، از مدیران و روسای شهرستان‌ها و مناطق خواست تلاش کنند کنتور سریعتر وصل شود و گاز به‌عنوان یک منبع سوخت سالم به این مدارس برسد تا خدای ناکرده شاهد اتفاق بدی نباشیم.

وی بااشاره به ضرورت رعایت استانداردها گفت: نوسازی حتماً باید در همه ساخت و سازها حضور داشته باشد و  تمام مراحل ساخت و ساز باید با نظارت کامل نوسازی انجام شود. 

شیرزاد بااشاره به آمادگی درخصوص آموزش تعمیرات و نگهداری تجهیزات و ابنیه مدارس گفت: در سال تحصیلی جدید بیش از 95 درصد از پروژه‌های راکد فعال شد و این نشانه فضای تعامل مدیرکل آموزش و پرورش و مدیران شهرستان‌ها و مناطق مازندران با اداره کل نوسازی  است

023.jpg


آخرین خبرها...