712
کد خبر: 238
برچسب‌های خبر: - تحویلی شش ماه اول سال 98 - مدیرکل
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
____________________

38 فضای آموزشی و پرورشی در قالب 200کلاس در س در مهرماه به بهره برداری می رسد



مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مازندران از افتتاح ۳۸ فضای آموزشی و پرورشی طی مهر ماه در سطح استان خبر داد و گفت: این تعداد مشتمل بر ۲۰۰ کلاس درس است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل نوسازی مدارس استان مازندران، قربانعلی شیرزاد در حاشیه مراسم زنگ نمادین بازگشایی مدارس اظهار داشت: در حال حاضر سرانه فضای آموزشی و پرورشی استان مازندران به ازای هر دانش‌آموز پنج مترمربع است در حالی که میانگین کشوری ۵.۲ مترمربع و استاندارد ملی بر اساس سند زیرنظام فضا، تجهیزات و فناوری باید ۸.۴ مترمربع باشد.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران همچنین افزود: سال تحصیلی جدید تعداد 38 فضای آموزشی و پرورشی با زیربنای 37 هزار و 116 مترمربع و اعتباری بالغ بر 90 میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

شیرزاد این فضاهای آموزشی را شامل 28 مدرسه در قالب 200 کلاس درس، هفت سالن ورزشی، یک استخردانش‌آموزی و دو واحد ساختمانی برای کانون پرورشی فکری اعلام کرد.

وی افزود: از مجموع پروژه‌های قابل افتتاح 6ماهه اول سال جاری، 21 پروژه با اعتبارات دولتی، ۱۲ پروژه بصورت مشارکتی دولت و خیرین و 5 پروژه مردمی احداث شدند که 19 پروژه شهری و مابقی روستایی هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران افزایش فضای پرورشی و آموزشی استان را یکی از اولویت‌های دولت برشمرد و افزود: در سال‌های اخیر تمرکز بر روی کیفیت‌بخشی به فضاهای موجود بوده و در کنار آن به افزایش سرانه فضای نیز توجه داریم.




آخرین خبرها...