1021
کد خبر: 211
برچسب‌های خبر: - ایرنا +دکتر رکوعی+ معاون سازمان نوسازی مدارس کشور
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
____________________

آغاز سال تحصیلی بدون دغدغه برای مناطق سیل زده


معاون پشتیبانی ، توسعه مدیریت و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: برای آغاز سال تحصیلی بدون مشکل برای مدارس استان‌های سیل زده تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی محمد رکوعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از وقوع سیل در استان‌های مختلف کشور از جمله مازندران، گلستان، خوزستان و لرستان بلافاصله ارزیابی اولیه از خسارت سیل و تعیین نیازمندی‌های مدارس آسیب دیده شروع و کارهای مورد نیاز برای آماده سازی آنها جهت حضور دانش آموزان پس از تعطیلات نوروزی انجام شد تا وقفه‌ای در تحصیل ایجاد نشود.

وی توضیح داد: با همکاری و همیاری مجموعه مردم و خیرین و مسئولان در سراسر کشور موفق شدیم بعد از تعطیلات نوروزی مدارس مناطق سیل زده را بازگشایی کنیم که در برخی از استان‌ها بموقع این کار صورت گرفت و در برخی از استان و برخی مدارس هم تأخیر چند روزه تا یک هفته‌ای وجود داشت.

رکوعی کمک خیرین را در بازسازی و آماده سازی مدارس مناطق سیل زده مهم توصیف کرد و گفت: در همین راستا در ماه اردیبهشت نشستی با حضور خیرین برگزار و که کمک‌های قابل توجهی جمع آوری شد تا بتوانیم مدارس مناطق سیل زده را به صورت اساسی برای سال تحصیلی جدید بازسازی و آماده کنیم.

این مسئول تعهد مالی خیرین برای بازسازی مدارس سیل زده را حدود ۲۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بلافاصله پس از جمع آوری کمک‌های مردمی ستاد دیگری تشکیل شد و این ستاد در راستای تخصیص و جذب این اعتبارات و توزیع آن با حوزه معاونت فنی استانداری‌ها مشغول همکاری هستند و سازمان نوسازی مدارس کشور و نمایندگی‌ها آن در استان‌های سیل زده به صورت تلاش شبانه روزی در تلاشند که مشکلات در مناطق سیل زده به حداقل برسد و تا سال تحصیلی جدید مدارس مناطق سیل زده پذیرای دانش آموزان باشند.

معاون پشتیبانی ، توسعه مدیریت و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه مشارکت‌های مردمی در سال ۹۷ قابل توجه بود و در یک فرآیند سه ساله رشد بسزایی داشته است، گفت: در سال ۹۷ مشارکت مردمی و خیرین ۶۰۰ میلیارد تومان بود ولی در سال ۹۸ تعهد خیرین جهش قابل توجهی داشت و افزایش حدود ۱۵۰ درصدی را شاهد هستیم.

وی تعهد خیرین مدرسه ساز برای سال جاری را یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این اعتبار برای کمک به پروژه‌های نیمه کاره و ساخت و سازهای جدید و انجام تعهدات متقابل دولت در کنار مشارکت‌های مردمی وجود دارد.

معاون سازمان نوسازی مدارس کشور میزان عمل به تعهد خیرین را در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: امیدواریم امسال نیز همین میزان را شاهد باشیم.

رکوعی با اشاره به خسارت‌های سیل سال جاری حمایت‌های دولت و تخصیص اعتبار ملی برای ساخت مدارس و فضاهای آموزشی را حیاتی توصیف کرد و گفت: طی نشست خیرین با رئیس سازمان برنامه و بودجه، این مسئول قول مساعد برای تخصیص اعتبارات داده است که امیدواریم بتوانیم برای برطرف کردن مشکلات از آن استفاده کنیم.

 

DSCF2266۷-1200.jpg

آخرین خبرها...