785
کد خبر: 204
برچسب‌های خبر: - نشست - مدیرکل - مدیران - آموزش و پرورش
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
____________________

نشست صمیمی مدیر کل نوسازی مدارس مازندران با مدیران ادارات آموزش وپرورش شهرستان مناطق استان


به منظور هماهنگی بیشتر میان اداره کل نوسازی مدارس مازندران وادارت آموزش وپرورش شهرستان ومناطق استان مازندران جلسه ای در سه نوبت صبح وعصر روزشنبه مورخ 11/3/98ونوبت صبح روز یکشنبه مورخ 12/3/98 در اداره کل نوسازی مدارس مازندران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس مازندران،ابتدا مدیران ادارات آموزش وپرورش به طرح دیدگاه ها، پیشنهادات و انتظارات در حوزه مدیریتی خود پرداختند.

در ادامه قربانعلی  شیرزاد در نشست مشترک با مدیران آموزش و پرورش مازندران ضمن بیان اینکه متوسط سهم‌بری ادارات کل نوسازی مدارس استان‌ها از اعتبارات استانی در کشور 10 درصد است، اظهار کرد: «این رقم در مازندران 5.5 درصد است و برای حل مشکلات فعلی لازم است که فاصله سهم‌بری اداره کل نوسازی و مدارس مازندران از متوسط کشوری جبران شود.

او با اشاره به نامه معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به رؤسای سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها افزود: «در این نامه با توجه به شرایط و مشکلات موجود در آموزش و پرورش همچون مدارس استیجاری، میزان کمی و کیفی تجهیزات مدارس، پروژه‌های نیمه‌تمام و متوسط سرانه آموزشی استان‌ها در مقایسه با متوسط سرانه آموزشی کشور، از استان‌ها خواسته شده است نسبت به افزایش اعتبار و سهم‌بری آموزش و پرورش از اعتبارات استانی اقدام کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس مازندران همچنین تصریح کرد: متوسط سرانه آموزشی استاندارد 8.4 مترمربع است و متوسط سرانه آموزشی کشور 5.18 مترمربع. با توجه به اینکه متوسط سرانه آموزشی مازندران 5.74 مترمربع است و از متوسط سرانه کشور بالاتر است اما تا متوسط سرانه استاندارد فاصله دارد.

شیرزاد بر توجه بیشتر به بهره‌مندی از ظرفیت خیران مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار تأکید و تصریح کرد: رفع مشکلات فعلی نیاز به مشارکت مردمی دارد و برای بهره‌وری از ظرفیت‌های خیران در استان باید سازوکارها را اصلاح کرد.

این مسئول با اشاره به 180پروژه نیمه‌تمام آموزشی و پرورشی  ورزشی مازندران خاطرنشان کرد: «اگر به هر دلیلی پروژه خیرساز متوقف شده باشد، باید پروژه مذکور در اولویت قرار گیرد و از اعتبارات شهرستانی تکمیل شود.

شیرزاد به برخی پروژه های نیمه‌تمام که بلاتکلیف مانده‌اند نیز اشاره و تأکید کرد: «این بلاتکلیفی موجب خسارت می‌شود و باید تصمیم گرفته شود که لازم است چه برنامه‌ای برای این پروژه‌های بلاتکلیف در شهرستان‌ها اجرا شود.

 

آخرین خبرها...