884
کد خبر: 193
برچسب‌های خبر: - بازدید معاون اجرایی ونظارت سازمان +سیمرغ +سیل
تاریخ انتشار: 1398/01/11
____________________

بازدید معاون اجرایی ونظارت سازمان نوسازی مدارس کشور ازمدارس سیل زده شهرستان سیمرغ



108 مدرسه در ده شهرستان و منطقه استان، در اثر سیل اخیر، آسیب های جدی دیده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس  مازندران، بعداز ظهرروز یکشنبه یازدهم فرودین98 , دکتر ورناصری معاون اجرایی ونظارت سازمان نوسازی مدارس کشورو سلطانی، مدیر کل هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش باتفاق مدیران کل نوسازی مدارس وآموزش وپرورش مازندران از تعدادی از مدارس شهری و روستایی شهرستان سیمرغ بازدید به عمل آوردند و نحوه پاکسازیِ حیاط، سالن و کلاس‌های درس و همچنین حجم خسارت وارده به ساختمان ها را مورد ارزیابی دقیق قرار دادند.

عسکری نیکزاد در این بازدید گفت: 108 مدرسه در ده شهرستان و منطقه استان، در اثر سیل اخیر، آسیب های جدی دیده اند. در شهرستان سیمرغ نیز به 18 مدرسه در هجوم گل و لای ناشی از سیل ، خسارات جدی وارد شده است. در برخی از این مدارس، امکانات و تجهیزات به طور کامل، از بین رفته اند.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی همکاران ما، آنچه که مانع از حضور دانش‌آموزان بر سر کلاس درس بود، به‌طور کامل پاکسازی شد و کلیه مدارس اسیب دیده برای حضور دانش آموزان و ادامه سال تحصیلی آماده شده اند؛ اما نگرانی عمیق ما این است که رفته رفته این میزان رطوبت، برای ساختمان برخی از مدارس ما مشکلات جدی ایجاد کند. ضمن اینکه تجهیز لوازم و تأمین مواد آزمایشگاهی از جمله اقداماتی است که باید در سریع‌ترین زمان ممکن انجام گردد تا کیفیت آموزش را تحت تأثیر قرار ندهد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران همچنین از مدیران ملی حاضر در این بازدید خواست با توجه به اینکه بخش اعظمی از ساکنان شهرستان سیمرغ نیز خود مورد هجوم سیل قرار گرفتند، زندگی خود را از دست دادند و برخی از آنان هنوز در حسینیه‌ها یا منازل بستگان خود سکونت دارند و همچنین با توجه به اینکه این شهرستان، طی چندسال اخیر برابر مصوبه اداره کل تقسیمات کشوری وزارت کشور، به شهرستان ارتقا یافت و در حقیقت از مناطق محروم استان مازندران است ، از نظر اعتباری به مدارس آسیب دیده این شهرستان نگاه ویژه داشته  باشند.

مدیران حاضر در این بازدید همچنین به منزل یکی از همکاران فرهنگی در روستای «رکن کلا» رفتند تا خساراتی را که به منازل مسکونی وارد شد، از نزدیک ببینند.

.

آخرین خبرها...