867
کد خبر: 188
برچسب‌های خبر: - تفاهم نامه - بهزیستی استان - مناسب سازی مدارس - معلولان
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
____________________

مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیزات مدارس مازندران؛


۳۲ درصد مدارس استان استحکام کافی ندارند

تفاهم نامه مناسب سازی مدارس مازندران فی ما بین اداره کل بهزیستی و اداره کل نوسازی و تجهیزات مدارس استان در سالن کنفرانس اداره کل بهزیستی مازندران به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس مازندران ، مهندس شیرزاد با قدردانی از بهزیستی به خاطر فراهم آوردن شرایط عقد این تفاهم نامه به ارائه آماری در حوزه مناسب سازی پرداخت و گفت: در حال حاضر در کشور حدود 100 هزار فضای آموزشی دولتی داریم که سهم مازندران 3225 فضای آموزشی است، و 21 هزار کلاس درس داریم که 68 درصدش دارای استحکام نسبی و 32 درصد یا نیازمند مقاوم سازی یا بازسازی مجدد هستند.

وی افزود: هرچند با کاهش تخصیص مواجهیم اما امیدواریم در برنامه ششم بتوانیم کار را با سرعت و کیفیت بیشتری پیش ببریم.

شیرزاد با بیان اینکه سند تحول بنیادین سند بالا دستی و چراغ راه آموزش و پرورش است گفت: در این سند بر مناسب سازی تاکید شده اما مشکل اصلی ما فضاها و مدارس قدیمی ما هستند که در تفاهم نامه جدید با بهزیستی پیش بینی شده فضاهای قدیمی هم با حمایت و پشتیبانی این نهاد حمایتی مناسب سازی شوند.

 مدیر کل نوسازی و تجهیزات مدارس مازندران با قدردانی از مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: این تلاش و پیگیری شما ستودنی است و باید به جامعه معلولان تبریک گفت که مدیری تا این اندازه پیگیر بهبود شرایط زندگی جامعه هدف است.

مدیرکل بهزیستی استان در ابتدای این نشست با تبریک روز مهندس بحث آموزش را یکی از اصلی ترین راههای افزایش توانمندی معلولان دانست و گفت،: این مهم شرایط الحاق آنها به جامعه را تسهیل می‌کند و مهمترین اثر حضور توانخواهان در فضای عمومی تربیت اجتماعی و عادی سازی حضور آنها در جامعه است. 

وی با اشاره به اینکه مازندران رتبه برتر مناسبت سازی را در کشور به دست آورده افزود: ما باید در حوزه فرهنگسازی همگام با مناسب سازی پیش برویم، در غیر اینصورت هرچه شرایط فیزیکی جامعه را ارتقاء دهیم اما فرهنگ احترام به حقوق معلولان فراگیر نشود نمی‌توانیم ادعای موفقیت کنیم.

 دکتر آرام تاکید کرد: خوشبختانه همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان با بهزیستی بسیار خوب و تنگاتنگ بوده و اثرات مثبت فراوانی داشته است.

 مدیرکل بهزیستی استان با یادآوری اینکه روزگاری مناسب سازی یک پیاده روی ساده مایه خوشحالی فراوان بود اظهار داشت: امروز 30 درصد ادارات ما و همه مدارس نوساز مان کاملا مناسب سازی شده‌اند و حالا نوبت تغییر نگرش جامعه به معلولان است. این حس ترحم باید به حس شهروندی تغییر پیدا کند و همه بدانیم معلولان مثل مردم عادی با حقوق یکسان هستند.


آخرین خبرها...