675
کد خبر: 123
برچسب‌های خبر: - خبر - روزنامه - مصاحبه اختصاصی خبر نگار بشیر - غیر دولتی
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
____________________

تحول اساسی در کیفیت فضاهای آموزشی مدارس غیر دولتی


یکی از دغدغه های کاملا ضروری در امر مشارکت مردم در جامعه طرح شکل گیری مدارس غیر دولتی بوده که از بدو تاسیس تا کنون توانسته ضمن بالا بردن جلب مشارکت در این زمینه، تراکم دانش‌آموزان را در سطح کلاس‌های دولتی کاهش دهد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس مازندران  مهندس شیرزاد در گفتگو اختصاصی با خبر نگار روزنامه بشیر بیان داشت:  مطابق وظایف محوله، این دستگاه در موضوع تعین وگواهی استحکام بنا ونیز تعین ظرفیت مدارس غیر دولتی، مشغول انجام خدمت می باشد .

مدیرکل نوسازی مدارس استان افزود: در استان مازندران، 712 مدرسه غیر دولتی با جمعیت 114500دانش (حدود 22 درصد از جمعیت کل دانش‌آموزان استان) دایر بوده که از این میان 602 مدرسه 84% به صورت استیجاری، 72 مدرسه 10% به صورت خریداری شده و 39 مدرسه 6% احداثی اداره می‌گردد. آنچه که در طول سال‌های اخیر خدمات این بخش را برجسته‌تر نموده است، افزوده شدن بحث‌های ایمنی و بهداشت مدارس مذکور با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان و بررسی سطح ایمنی وحریق با همکاری سازمان آتش نشانی می‌باشد.ضمنا از چالش‌های جدی در زمینه، پذیرش دانش‌آموزان توسط موسسین محترم، خارج از ظرفیت اعلام شده از سوی این اداره کل بوده که این امر با توجه به ضرورت تمدید گواهی مدارس متناسب با وضعیت مالکیت و نحوه ساخت آن (از دو سال تا ده سال) موضوع ظرفیت مدارس مجددا بررسی خواهد شد و این چالش نیز به حول و قوه الهی در حال سامان‌دهی تدریجی است.

مهندس شیرزاد در بخش دیگری از سخنان خود به توجه جدی به امر استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس غیر دولتی اشاره نمود و ا فزود : اصلاح سامانه گرمایشی این مدارس به عنوان اصل ضروری مورد مطالبه قرار می‌گیرد که نتیجه آن، تجهیز نزدیک به 70% مدارس غیر دولتی استان به سامانه گرمایشی استاندارد از طریق حذف بخاری نفتی و گازی و تعبیه سیستم حرارت مرکزی، پکیج و اسپلیت می‌باشد. از دیگر اقدامات موثر در این بخش ، امکان افزایش ایمنی مدارس استیجاری و یا خریداری شده فاقد استحکام از طریق مقاوم‌سازی مدارس البته با جلب رضایت موجر است.

ایشان در پایان صحبت‌های خود به این موضوع تاکید نمودند: پیرو دستور ریاست محترم جمهور و حسب تاکید استاندار معزز استان در راستای استقرار میز خدمت به منظور رفاه حال مراجعین محترم، این اداره کل نیز با راه‌اندازی سامانه پذیرش متقاضیان تایید فنی مدارس غیر دولتی به آدرس www.nosazimaz.ir ضمن تشریح گام‌های مرتبط با تاسیس مدرسه غیر دولتی ، مدارک مورد نیاز و.... زمینه خدمت‌رسانی آسان و سریع از طریق مراجعه غیر حضوری موسسین محترم فراهم گردید.

شیرزاد02.jpg

آخرین خبرها...