1206
کد خبر: 115
برچسب‌های خبر: - جشنواره - بیستمین - خیرین مدرسه ساز - بادله
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
____________________

برگزاری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان مازندران


نيزاري.jpg


بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان با حضور سرکار خانم نیزاری رئیس ستاد پشتیبانی بانوان خیر مدرسه ساز کشور ،مهندس بوربور ،مهندس نبیان معاون امور عمرانی استانداری مازندران ، خیرین نیک اندیش، مسئولین، خانواده معظم شهدا و اصحاب رسانه در در اردوگاه دانش اموزی بادله ساری برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس مازندران: بیش از 11هزار کلاس درس نیمه تمام کشور درانتظار کمک خیرین است

رئیس ستاد پشتیبانی بانوان خیر مدرسه ساز کشور تعداد پروژه های نیمه تمام مشارکتی و مردمی مدرسه سازی در سطح کشور را 2 هزار و 404 پروژه اعلام کرد و گفت : در حال حاضر 11 هزار و 763 کلاس درس نیمه کاره چشم انتظار کمک برای رسیدن به سرانجام است.

 خدیجه نیزاری روز پنجشنبه در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز مازندران در اردوگاه دانش آموزی بادله ساری افزود: زیربنای این پروژه ها بیش از یک میلیون و 600 هزار متر مربع است که برخی از آنها به دلیل نبود اعتبار کافی متوقف شده اند .

وی ادامه داد : وضعیت تعهدات و تحقق جشنواره های خیرین مدرسه ساز در کل کشور از سال 59تا پایان سال گذشته 78 هزار و 870 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این مقدار تعهد تاکنون 52 درصد محقق شده است.

گفتنی است که خیرین سالانه در طی جشنواره ای سهم خود برای سال جدید را اعلام می کنند و امسال بیستمین جشنواره خیرین استان مازندران است .

رئیس ستاد پشتیبانی بانوان خیر مدرسه ساز کشور گفت : تعداد پروژه های تحویلی مردمی و مشارکتی کشور از سال 5٧ تا پایان سال گذشته 14 هزار و 400 پروژه با بیش از 6٧ هزار کلاس با زیربنای بیش از هشت میلیون مترمربع بوده است

**خیرین دست دولت را در شرایط کنونی بگیرند

رئیس ستاد پشتیبانی بانوان خیر مدرسه ساز کشور گفت : با توجه به شرایط کنونی و دغدغه های مالی دولت، خیرین دست دولت را در به پایان رساندن پروژه های نیمه تمام بگیرند.

نیزاری افزود : هدف اغلب خیرین انجام کار خیر در جهت برداشتن باری از دوش مردم و دولت است که از درون و فطرت و ماهیت عقلانی آنها فرمان می گیرد.

وی با اشاره به اعتبارات محدود دولت در بخش مدرسه سازی گفت: اعتبارات دولتی برای اتمام پروژه کافی نبوده و باید دست دولت را فشرد.

رئیس ستاد پشتیبانی بانوان خیر مدرسه ساز کشور بزرگ ترین دغدغه خیرین را اتمام پروژه ها دانست و بیان کرد : در برخی استان ها خلف وعده های زمانی و بدقولی پیمانکار از دغدغه های خیرین است و همچنین دیرکرد در برخی اعتبارات مشارکتی وجود دارد .

نیزاری با تاکید بر اینکه در شرایطی که حمایت های دولت هم بخاطر شرایط موجود تقلیل یافته است ، ادامه داد : در چنین شرایطی همراهی بیشتر خیرین ، برای اتمام پروژه های نیمه تمام و حل مشکلات مردم را می طلبد .

بنا برامار در حال حاضر نزدیک به 30 هزار خیر مدرسه ساز در کشور فعالیت دارند

مهندس علی نبیان در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان مازندران اظهار کرد: آموزش و پرورش متعلق به طیف و گروه خاصی نیست و متعلق به همه مردم است و خدماتی که خیرین می‌دهند برای گروه خاصی نیست و به همه مردم خدمت می‌کنند

وی افزود: تاسیس مجمع خیرین مدرسه ساز اتفاق زیبایی برای فرزندان نظام بود و میوه آن را امروز بعد از ۲۰ سال مردم می‌بینند.

معاون عمرانی استاندار مازندران تصریح کرد: انجمن‌های مختلفی شکل گرفت و خیرین مدرسه ساز اقدامات ارزشمندی را رقم زدند چون با نیت خیرخواهانه صورت می‌پذیرد و مانا است.

وی با بیان اینکه فعالیت خیران بسیار ارزشمند است که سبب شد جامعه پویا داشته باشیم، گفت: گام بلند شما نه تنها در محضر خداوند ثبت و ضبط می‌شود بلکه مردم هم قدردان شما هستند.

این مسؤل بیان کرد: خیلی از انسان‌ها توان مالی زیادی دارند اما نتوانستند در این مسیر ارزشمند گام بردارند و شما منتخب خداوند هستید و خودتان مسیر را انتخاب نکردید.

نبیان افزود: خیرین متعلق به خانواده خود نیستند بلکه متعلق به مردم و کشور هستند که برای اعتلای فرهنگ کشور گام بر می‌دارند.

قربانعلی شیرزاد روز پنجشنبه در این جشنواره گفت: خیرین مازندران از اولین جشنواره تاکنون  355 میلیارد تومان برای مدرسه سازی تعهد کرده بودند که از این میزان 250 میلیارد تومان محقق شده است .

تعهد کشوری خیرین مدرسه ساز در سال گذشته هفت هزار و 800 میلیارد تومان بود که حدود چهار هزار میلیارد تومان محقق شد .

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران افزود: که با مشارکت مردمی از سال 79 تا پایان سال گذشته 446 طرح با 2 هزار و 476 کلاس درس در مازندران اجرا شد.

وی طرح های نیمه تمام مردمی و مشارکتی استان را نیز 47 طرح با 247 کلاس درس اعلام کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران هم در این جشنواره مدیریت مشارکتی را تنها برون رفت آموزش و پرورش از کمبودها دانست و گفت : حضور خیرین در کنار آموزش و پرورش مدیریت مشارکتی و سلامت مدرسه را محقق می کند .

عسگری نیکزاد افزود : مدیریت مشارکتی در آموزش و پرورش باعث توفیق در فعالیت ها می شود و در این میان با توجه به مشکلات دولت ، خیرین نقش تاثیرگذاری دارند.

وی ابراز امید واری کرد که شرایط به گونه ای پیش برود با بهبود وضعیت سخت افزاری مدارس ، کمک های خیرین از مدرسه سازی به سمت مدرسه پروری هدایت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گفت : فعالیت ها و برنامه ریزی ها باید در جهت غنی سازی و کاهش دغدغه معلمان ، والدین ، برنامه های درسی و دیگر اقدامات فرهنگی باشد تا آموزش و پرورش به رسالت واقعی خود دست یابد.

در حال حاضر یکهزار و 400 نفر خیر مدرسه ساز در مازندران فعال هستند.

در خاتمه در کنار تجلیل از خیرین ریش سفید و قدیمی ، از خیرین جوان استان مازندران نیز تقدیر و به رسم یادبود ، لوح سپاس اهدا شد.




آخرین خبرها...