355
کد خبر: 835
برچسب‌های خبر: - افتتاح - کانون فرهنگی - بهنمیر - استاندارمازندران
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
____________________

کانون فرهنگی تربیتی شهید موسوی بهنمیر به بهره‌برداری رسید


کانون فرهنگی تربیتی شهید موسوی بهنمیر از توابع شهرستان بابلسر که تکمیل عملیات اجرایی آن طی یک دهه اخیر یکی از درخواست‌های جدی مردم این منطقه بود با حضور استاندار مازندران به بهره‌برداری رسید

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، استاندار مازندران امروز –جمعه ۱۸ اسفند- در بیست‌وسومین سفر شهرستانی مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی که به مقصد بابلسر انجام شد، در مراسمی که با حضور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و تعدادی از مسئولان استانی و شهرستانی در کانون فرهنگی تربیتی شهید سید احمد موسوی بهنمیر برگزار شد، این طرح مهم زیرساختی فرهنگی شهرستان بابلسر را افتتاح کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران در حاشیه این مراسم گفت: این مجموعه فرهنگی و پرورشی با زیربنای ۹۳۲ متر مربع در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع که سال ۱۳۸۸ توسط خیر نیک‌اندیش رعنا تیرگر مادر شهید موسوی اهدا شد ساخته شده است.

مهدی استادیان افزود: برای ساخت این مجتمع در مجموع طی سال‌های اخیر ۸۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد. البته ساخت چنین مجتمعی با قیمت روز دست‌کم 150 میلیارد ریال هزینه دارد.

وی اظهار کرد: کانون فرهنگی پرورشی شهید موسوی بهنمیر دارای چهار کارگاه، ۲ واحد اداری و ۲ سالن آمفی‌تئاتر با مجموع ظرفیت ۲۰۳ صندلی است که نخستین سالن‌های آمفی‌تئاتر شهر بهنمیر به شمار می‌آیند و یکی از نیازهای مهم زیرساختی شهر در حوزه برنامه‌های فرهنگی را برطرف کرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر رقم ۸۵ میلیارد ریالی که برای ساخت این مجموعه هزینه شد، تجهیز این کانون به صندلی‌ها، سیستم صوت و تصویر و سایر تجهیزات حدود ۲۰ میلیارد ریال هزینه در بر داشت که توسط اداره کل کوسازی مدارس مازندران تامین شد و کانون به طور کامل و تجهیز شده در اختیار اداره کل آموزش و پرورش مازندران قرار می‌گیرد.

استادیان گفت: تکمیل این زیرساخت فرهنگی یکی از مطالبات جدی مردم بخش بهنمیر در سال‌های گذشته بود که خوشبختانه با قرار گرفتن طرح در فهرست سفرهای رئیس‌جمهور و تامین اعتبارات مورد نیاز طی ۲ سال اخیر روند اجرایی آن شتاب گرفت و به این درخواست مهم اهالی بهنمیر پاسخ داده شد.

وی افزود: عملیات اجرایی این کانون فرهنگی آموزشی بخش بهنمیر سال ۱۳۸۸ با اعتبارات استانی آغاز شد. اما روند اجرایی طرح سال ۱۳۹۱ متوقف شد و مجددا در سال ۱۳۹۸ با پیگیری‌های اداره کل نوسازی مدارس مازندران اجرای پروژه از سر گرفته شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ با نگاه ویژه دولت سیزدهم این طرح در فهرست سفرهای رئیس‌جمهور قرار گرفت و با تزریق اعتبارات مورد نیاز، پرونده عملیات اجرایی آن بسته شد و اکنون مجتمع به بهره‌برداری رسید که امیدواریم موجب افزایش فعالیت‌های فرهنگی در منطقه شود.

استادیان با اشاره به اهدایی بودن زمین این کانون خاطرنشان کرد: معتقدیم فضاهای آموزشی که با مشارکت خیران ایجاد می‌شود رنگ و بوی متفاوتی دارند و حال و هوای معنوی آن‌ها بیشتر است. در این طرح که زمین آن توسط مادر شهید موسوی اهدا شده نیز چنین نگاهی وجود دارد و امیدواریم که فرزندان این منطقه در این کانون ساعات آموزشی و فرهنگی خوبی را تجربه کنند.

وی افزود: در فرآیند به سرانجام رسیدن این پروژه مسئولان زیادی همراهی کردند و پای کار آمدند که از همه این عزیزان سپاسگزارم. استاندار محترم با پیگیری و نگاه ویژه به این طرح، دکتر باقرزاده نماینده محترم بابلسر و فریدونکنار نیز با تخصیص ۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات حوزه نمایندگی و فرماندار گرامی بابلسر نقش موثری در تکمیل این طرح داشتند.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران گفت: دهه فجر امسال نیز مدرسه مهدی‌تبار را در هادی‌شهر افتتاح کردیم و اکنون شاهد بهره‌برداری از کانون فرهنگی پرورشی شهید موسوی بهنمیر هستیم که بیانگر نگاه ویژه دولت سیزدهم به توزیع عادلانه اعتبارات و زیرساخت‌ها در مناطق کمتربرخوردار کشور است.


روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس مازندران


آخرین خبرها...