422
کد خبر: 644
برچسب‌های خبر: - خان محمدی - مولدسازی - محمودآباد
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
____________________

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور: طرح مولدسازی موانع اعتباری تکمیل پروژه‌های آموزشی را حذف می‌کند


طرح مولدسازی موانع اعتباری تکمیل پروژه‌های آموزشی را حذف می‌کند

DSCF3340.JPG

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: موانع پیش روی تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره آموزشی با بهره‌گیری از فرصت استثنایی طرح مولدسازی رفع می‌شوند و باید به بهترین شکل و با جدیت از این طرح شفاف و کاربردی در راستای تحقق عدالت آموزشی استفاده شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، حمیدرضا خان‌محمدی عصر چهارشنبه -۲۰ اردیبهشت- در جلسه جمع‌بندی بازدید از طرح‌های آموزشی شهرستان محمودآباد اظهار کرد: سازمان نوسازی مدارس با وجود چابکی خوبی که دارد در زمینه تامین منابع با مشکل مواجه است.

وی در این جلسه که با حضور مدیرکل نوسازی مدارس مازندران، مدیرکل آموزش و پرورش استان، نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس و مسئولان حوزه آموزش این شهرستان در اداره آموزش و پرورش محمودآباد برگزار شد، بر ضرورت پیگیری مسئولان استانی و شهرستانی برای بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های اعتباری تاکید کرد و افزود: برای رفع مشکلاتی که در این بازدید شاهد بودیم باید از نظر اعتباری جهش چشمگیری داشته باشیم. در این مسیر نیز لازم است که از همه ظرفیت‌های اعتباری موجود بهره بگیریم تا گام خوبی در مسیر حل این چالش‌ها برداشته شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پروش با اشاره به بازدید از فضاهای آموزشی محمودآباد اظهار کرد: در این بازدید تلاش کردیم که به صورت میدانی تصمیم‌گیری کنیم و تعهداتی هم داده شد که پای تعهدات‌مان هستیم. اما انتظار داریم مسئولان استان و شهرستان هم از منابع قانونی مختلف پیگیر تامین اعتبار باشند.

این مسئول افزود: در بودجه امسال این امکان ایجاد شد که از ظرفیت اعتبارات تملک دارایی برای تکمیل اردوگاه‌های آموزشی استفاده شود. ضمن این‌که همه دستگاه‌ها باید در بخش اعتباری پیوست آموزش و پرورش داشته باشند. بنابراین انتظار می‌رود آموزش و پرورش در استان پیگیر تحقق این سهم از همه دستگاه‌ها باشد.

خان‌محمدی با تاکید بر این‌که تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت سازمان نوسازی قرار دارد، خواستار توجه جدی به اجرای طرح مولدسازی در مازندران شد و گفت: از محل درآمد مولدسازی می‌توان بسیاری از پروژه‌ها را تکمیل کرد. در مازندران نیز طی دو سال تکلیف شده که به رقم هزار میلیارد تومان درآمد از مولدسازی برسیم که جهشی در اجرای طرح‌های آموزشی و تکمیل پروژه‌ها ایجاد می‌کند.

وی اظهار کرد: طرح مولدسازی با توجه به شرایط مازندران و ارزش زمین در این استان می‌تواند با سرعت خوبی اجرا شود. بنابراین از این ظرفیت باید در مازندران به درستی استفاده شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برای حضور در بیست‌وچهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز مازندران و بازدید از برخی پروژه‌های آموزشی استان


آخرین خبرها...