577
کد خبر: 642
برچسب‌های خبر: - خان محمدی - لامیزده - محمودآباد
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
____________________

گره‌گشایی از ساخت دبیرستان دخترانه خیرساز لامیزده محمودآباد / تعهد ۵۰ درصدی دولت برای ساخت مدرسه جدید


گره‌گشایی از ساخت دبیرستان دخترانه خیرساز لامیزده محمودآباد / تعهد ۵۰ درصدی دولت برای ساخت مدرسه جدید

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با حضور در دبیرستان دخترانه خیرساز حاج حیدرزاده لامیزده از توابع شهرستان محمودآباد، پیرامون تامین اعتبار برای ساخت مشارکتی ساختمان جدید در محوطه این دبیرستان پس از دیدار و گفت‌وگو با مسئولان و خیران منطقه با تعهد ۵۰ درصدی تامین اعتبار برای ساخت بنای جدید موافقت کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، حمیدرضا خان‌محمدی عصر چهارشنبه -۲۰ اردیبهشت- در جمع خیران مدرسه‌ساز و مسئولان حوزه آموزش شهرستان محمودآباد و بخش اهلم‌رستاق گفت: تجربه ۳۰ ساله ما در مدرسه‌سازی مواردی از تصمیم‌های نادرست در زمینه مکان‌یابی را نشان می‌دهد. به همین دلیل گاهی دیده می‌شود در نقاطی به مراتب کم‌تراکم مدارسی ساخته شده که پس از سه یا چهار سال به دلیل کمبود تعداد دانش‌آموز این ساختمان‌ها بلااستفاده شد. چون آینده‌نگری مناسبی در زمان ساخت و مکان‌یابی انجام نشد.

وی افزود: این مدرسه با توجه به این‌که خیرساز است و دانش‌آموزان تعداد زیادی از روستاهای منطقه از آن استفاده می‌کنند برای ما اهمیت دارد.

وی افزود: با توجه به برآوردهای انجام شده از شرایط اجتماعی و نیاز تحصیلی منطقه، سازمان نوسازی طبق مقررات ۵۰ درصد اعتبار ساخت این مدرسه را می‌پردازد و ۵۰ درصد دیگر هم توسط خیران منطقه تامین می‌شود تا شاهد ساخت مدرسه‌ای باکیفیت در مقطع متوسطه اول برای دختران این منطقه باشیم.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: اولویت دولت تکمیل طرح‌های مشارکتی و خیرساز است. در عین حال در صورتی که نیاز به آغاز پروژه‌ای جدید باشد تلاش می‌کنیم تا با کمک خیران اجرا کنیم.

خان‌محمدی با اشاره به لزوم تغییر رویکرد در طراحی مدرسه‌ها برای برخی مناطق خاطرنشان کرد: معتقدیم که در بعضی نقاط باید به سمت ساخت مدارس بزرگ‌مقیاس و چند ساحتی حرکت کتیم. بر همین اساس نیز در حال تدوین سندی برای ساخت مدارس بزرگ مقیاس هستیم تا بخشی از مشکلات موجود در بخش فضای آموزشی کاهش یابد.

در این دیدار و بازدید مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، مدیرکل نوسازی مدارس مازندران و نماینده مردم نور و محمودآباد نیز رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور را همراهی کردند.

مدرسه حاج حیدرزاده لامیزده سال ۱۳۴۸ با اهدای زمین توسط یکی از خیرین منطقه ساخته شد و دانش‌آموزان ۲۹ روستای منطقه دوره متوسطه اول را در این مدرسه پشت‌سر می‌گذراند. در حال حاضر نیز پیگیری برای ساخت بنای جدید در محوطه این مدرسه توسط فرزند این خیر فقید در حال انجام است.


آخرین خبرها...