379
کد خبر: 594
برچسب‌های خبر: - استاديان - دهه فجر - افتتاحيه
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
____________________

بیش از ۲۱ هزار متر مربع فضای آموزشی جدید در مازندران به بهره‌برداری رسید


مدیرکل نوسازی مدارس مازندران:
بیش از ۲۱ هزار متر مربع فضای آموزشی جدید در مازندران به بهره‌برداری رسید / ۳۵۰۰ دانش‌آموز وارد کلاس‌های نوساز می‌شوند

DSCF2443.JPG

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران گفت: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی  ۱۴ مدرسه با ۹۷ کلاس درس به ظرفیت حدود ۳ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در مازندران به بهره‌برداری رسید و بیش از ۲۱ هزار متر مربع فضای آموزشی جدید به زیرساخت‌های آموزشی استان افزوده شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، مهدی استادیان ساروي در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های افتتاحی آموزشی مازندران که در مدرسه نوساز شهید قائمی ساری به صورت متمرکز و کشوری با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره آموزشی و مدرسه‌سازی شده و با نگاه حامیانه دولت شاهد افزایش سرعت اجرای این پروژه‌ها هستیم که خروجی این شتاب‌بخشی در مازندران، تکمیل ۱۷ پروژه مهم آموزشی در نقاط مختلف استان است.

وی افزود: با تخصیص اعتبارات لازم در یک سال اخیر اکنون ۱۷ پروژه تکمیل شده و به مرحله بهره‌برداری رسیدند که شامل ۱۴ مدرسه با ۹۷ کلاس درس به مساحت مجموع ۲۱ هزار و ۲۷۸ متر مربع و ۳ سالن ورزشی برای دانش‌آموزان است.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران خاطرنشان کرد: برای ساخت این پروژه‌ها مجموعا ۲۱۳ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است. از این ۱۷ پروژه به بهره‌برداری رسیده ۸ پروژه به طور کامل با اعتبارات دولتی ساخته شده و ۹ پروژه نیز مشارکتی و با همراهی خیرین مدرسه‌ساز به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

استادیان درباره پراکندگی و توزیع جغرافیایی پروژه‌های افتتاحی نیز اظهار کرد: توزیع عادلانه اعتبارات و خدمات در اجرای پروژه‌ها به منظور تحقق عدالت آموزشی یکی از اولویت‌های اصلی سازمان نوسازی مدارس کشور است. این هدف در فرآیند تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره نیز لحاظ شده است. ۱۷ پروژه یاد شده در ۱۱ شهرستان چالوس، نوشهر، ساری، نور، بابل، سیمرغ، تنکابن، رامسر، جویبار، آمل و میاندورود قرار دارند که بیانگر توجه به توزیع مناسب اعتبارات به پروژه‌های سراسر استان است.

وی درباره دبستان ۱۲ کلاسه شهید قائمی ساری نیز که به عنوان محل اصلی افتتاح متمرکز پروژه‌های آموزشی مازندران انتخاب شد، گفت: ساخت این دبستان ۱۲ کلاسه از سال ۱۳۹۸ در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع و با زیربنای ۱۵۲۳ متر مربع با اعتبارات سازمان نوسازی مدارس آغاز شد و با صرف حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اکنون به بهره‌برداری رسید.

استادیان از تکمیل عملیات اجرایی بزرگترین پروژه آموزشی شمال کشور در ساری نیز خبر داد و گفت: مجتمع آموزشی شجره طیبه ساری با ۱۰ هزار متر مربع زیربنا که بزرگترین و کامل‌ترین مجموعه آموزشی شمال کشور است با تخصیص اعتبارات لازم از سوی دولت به مرحله بهره‌برداری رسیده که سه‌شنبه هفته آینده با حضور معاون اول رئیس‌جمهور گشایش می‌یابد. بهره‌برداری از این مجتمع نقش مهمی در افزایش سرانه آموزشی شهرستان و استان دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۷۰ پروژه نیمه‌کاره آموزشی شامل ۱۵۹ مدرسه و ۱۱ سالن ورزشی و استخر در مازندران وجود دارد که با نگاه ویژه دولت، سرعت تکمیل این پروژه‌ها افزایش یافته و با بهره‌برداری از آن‌ها سرانه فضای آموزشی مازندران به استاندارد ملی نزدیک خواهد شد.


آخرین خبرها...